Magic through the screen vol.13: ηλεκτρονικού παιχνιδιού συνέχεια
2016-10-20Το ηλεκτρoνικό παιχνίδι όπως το ξέραμε στην δεκαετία του ’80 με τις -μεγάλου όγκου- συσκευές monitor δεν ήταν τόσο εύχρηστο να μπει στα σπίτια, το οποίο ήταν ένας από τους λόγους που ανάγκασε τις εταιρείες να τρέξουν σε άλλου είδους λογισμικό, που θα είναι πιο εύχρηστο στην χρήση για τους παίκτες. Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια τύπου ντουλάπας, ωστόσο, ακολουθούμε να τα συναντάμε στα σαλόνια των casino με τα παιχνίδια “τύχης”.
Από την άλλη, άλλος ένας λόγος είναι η συμμετοχή των παικτών στο ίδιο το παιχνίδι, να έχει δηλαδή την δυνατότητα να διαλέγει τις εξελίξεις του παιχνιδιού και τα format ανάπτυξης του (π.χ. πίστες, πεδία μάχης, κλειστοφοβικούς ατμοσφαιρικούς χώρους, κ.ά.). Όλα αυτά έπρεπε να έχουν ένα ειδικό χειριστήριο με το οποίο να αισθάνεται ο παίκτης ότι είναι ο κυρίαρχος του παιχνιδιού (Joystick, το πρώτο παιχνίδι “Tennis For Two” 1958).
Ωστόσο, δεν έφτανε η απλή οθόνη monitor, οι εταιρείες παραγωγής με πρωταγωνίστρια την Nintendo (1889)(το 1985 φτιάχτηκε η πρώτη κονσόλα για βιντεοπαιχνίδια για το σπίτι με πρώτο παιχνίδι το 10-Yard Fight) εφηύραν παιχνίδια για τα παιδιά μικρής ηλικίας, σε σχήμα portable, που θα ήταν εύκολο να τo έχουν τα παιδιά ανά πάσα στιγμή στην τσέπη τους (GameBoy, 1989).
Η εταιρεία που θα μείνει αξέχαστη στην μεγάλη ιστορία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών είναι η Sony που πρωτοπαρουσίασε το Playstation στην Ιαπωνία το 1994, όπως αναφέραμε στο προηγούμενο άρθρο. Η Sony έκανε την επανάσταστη με το Playstation βάζοντας στην υπηρεσία του παιχνιδιού τα καταπληκτικά 3D animation αλλά και τα υπέροχα ηχητικά εφά (Dolby Surround) που με την βοήθεια του εξοπλισμού που θα αγόραζε ο καταναλωτής θα δημιουργούσε το τέλειο home entertainment games.
Μερικά από τα best seller παιχνίδια, όλων των εποχών, για το PlayStation ήταν το Gran Turismo (1998), Final Fantasy VII (1997), Tekken 3 (1998), για το Nintendo ήταν το Tetris (1984), Super Mario Bros. (1985) και για το GameBoy το Pokemon (1996) μαζί με τα παιχνίδια του Nintendo.