To Spotify κοιτάζει το μέλλον και τα... ψηφιακά νομίσματα!
2021-02-15Το διαδίκτυο έχει καταφέρει να δημιουργήσει πολλούς τομείς και βιομηχανίες οι οποίες υπό άλλες συνθήκες δεν θα ήταν εφικτό να υπάρξουν. Η βιομηχανία που δέχτηκε τη μεγαλύτερη επίδραση από το internet και κέρδισε τα περισσότερα ήταν η Διασκέδαση. Μαζί με την ποπ κουλτούρα που δημιουργήθηκε σχετικά με τον τρόπο που πρέπει να «καταναλώνουμε» στη σημερινή εποχή το περιεχόμενο της παρεχόμενης ψυχαγωγίας, καθώς τα πάντα είναι πολύ διαφορετικά από τα όσα γνωρίζαμε μία δεκαετία πριν. Πόσο μάλλον ακόμη παλαιότερα…
Κατ’ επέκταση, δεκάδες παραδοσιακές βιομηχανίες έχουν επηρεαστεί από τις αλλαγές που επέφερε το διαδίκτυο. Η μουσική για παράδειγμα… Εκεί που οι θαυμαστές των συγκροτημάτων επέλεγαν την αγορά βινυλίων, κασετών ή cd, σήμερα η μεγαλύτερη «κατανάλωση» μουσικής γίνεται online. Οι οπαδοί των συγκροτημάτων έχουν σταματήσει να αγοράζουν φυσικές πηγές ήχου και προτιμούν τις ψηφιακές είτε μέσω streaming sites είτε μέσω εφαρμογών.
Το Spotify έχει μετατραπεί σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες σε αυτόν τον τομέα, αφού πρόκειται για έναν πάροχο ο οποίος είναι διαθέσιμος παγκοσμίως, σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου και διαθέσιμος ανά πάσα στιγμή. Εκατοντάδες εκατομμύρια είναι οι χρήστες της υπηρεσίας, αλλά παρά τα τεράστια νούμερα, το Spotify εξακολουθεί να τα βρίσκει σκούρα σε ό,τι αφορά στους αριθμούς που υποδεικνύουν ότι είναι κερδοφόρο!
Συνεπώς είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι το Spotify στρέφει πλέον την προσοχή του στην πλευρά των ψηφιακών νομισμάτων, τόσο για λόγους κέρδους όσο και για να υποστηρίξει -καθώς και να επεκτείνει- τις ψηφιακές του υπηρεσίες. Άλλωστε, τα κρυπτονομίσματα και το blockchain έχουν ήδη μπει για τα καλά στον κόσμο άλλων βιομηχανιών, όπως είναι αυτός των online casino. Τα τελευταία χρόνια, το ενδιαφέρον για τα ψηφιακά νομίσματα και, κυρίως, για το Bitcoin έχει αυξηθεί τρομερά από τους παρόχους καζίνο και ήδη έχουν δημιουργηθεί τα πρώτα online καζίνο που δέχονται καταθέσεις και αναλήψεις με το συγκεκριμένο κρυπτονόμισμα.
Η νέα κίνηση του Spotify έρχεται να συμπληρώσει την απόφαση του Facebook να κινηθεί στον χώρο των κρυπτονομισμάτων με το δικό του Libra, το οποίο πλέον μετονομάστηκε σε Diem. Ο CEO του Spotify, Ντάνιελ Εκ, υποστήριξε ότι ψηφιακά νομίσματα όπως το Diem μπορούν στο μέλλον να δημιουργήσουν ένα σύστημα στο οποίο οι χρήστες των υπηρεσιών θα μπορούν να πληρώνουν απευθείας τους καλλιτέχνες για τη μουσική τους, ανεξάρτητα από το που βρίσκονται στον κόσμο.
Η streaming πλατφόρμα άλλωστε είναι ένας από τους ιδρυτές του Diem, ενώ παράλληλα διαφημίζει τον ρόλο του στη δημιουργία του κρυπτονομίσματος και της στρατηγικής για την προώθησή του. Όλα αυτά υποδηλώνουν μία στροφή της πλατφόρμας σε νέες τεχνολογίες, που μπορούν να ανοίξουν και νέους ορίζοντες. Πριν από τρία χρόνια, μάλιστα, το Spotify εξαγόρασε μία blockchain startup με το όνομα Mediachain Labs, με προφανή στόχο να αποκτήσει το όχημα που χρειάζεται ώστε να μπει βραχυπρόθεσμα στην αγορά των ψηφιακών νομισμάτων.
Δεν είναι η πρώτη απόπειρα του Spotify να μπει σε αυτόν τον χώρο και φαίνεται ξεκάθαρα ότι ενδιαφέρεται για τον τομέα που ενδεχομένως στο κοντινό μέλλον να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος ξοδεύει τα χρήματά του, ιδίως online. Το πετυχημένο πείραμα των online καζίνο έχει δείξει ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης των υπηρεσιών κι ίσως γίνει η βάση για μία ευρύτερη ανάπτυξη διαφόρων τομέων που μπορούν να δεχτούν πληρωμές αυτού του είδους.
Παράλληλα, οι χρήστες των υπηρεσιών θα είναι σε θέση να διατηρούν την ανωνυμία τους, κάτι που οφείλεται στους πολύ αυστηρούς κανόνες που εφαρμόζει η ίδια η τεχνολογία του blockchain. Ταυτόχρονα, εγγυάται τις ασφαλείς συναλλαγές καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο, αν όχι απίθανο, να σπάσει οποιοσδήποτε την κρυπτογράφηση των ψηφιακών νομισμάτων. Αυτός είναι, άλλωστε, ένας από τους σημαντικότερους λόγους για τη δημοφιλία των καζίνο που δέχονται κρυπτονομίσματα.
Ακόμη κι αν στην πορεία κάτι πάει στραβά, η ίδια η κρυπτογράφηση είναι τέτοια που επιτρέπει να γίνει έλεγχος των κινήσεων και να φανεί που έχει γίνει το λάθος. Το μόνο μειονέκτημα με τη χρήση της blockchain τεχνολογίας αυτή τη στιγμή είναι η έλλειψη ρυθμιστικού πλαισίου. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες των κρυπτονομισμάτων πρέπει να είναι προσεκτικοί στις επιλογές που κάνουν όταν τα χρησιμοποιούν σε υπηρεσίες που είναι άγνωστες ή νέες στον τομέα τους.
Το Spotify δεν ανήκει φυσικά σε αυτήν την κατηγορία και δεδομένου ότι ξεκινάει πρώτο αυτή την αναζήτηση προς το μέλλον της τεχνολογίας, έχει κάθε λόγο να ελπίζει ότι θα βρεθεί αμέσως στη θέση του οδηγού!