Διαβάσαμε: «Παραμύθι» του Στήβεν Κινγκ | Εκδόσεις Κλειδάριθμος
2023-10-25Το πηγαίο και ανεξάντλητο ταλέντο του Στήβεν Κινγκ. Πολυγραφότατος, οξυδερκής, ευφυής και αστείος, ο βασλιάς του τρόμου επέστρεψε με ένα μυθιστόρημα που αυτήν τη φορά ρέπει περισσότερο προς τη σφαίρα του φανταστικού και λιγότερο προς τον τρόμο. Ο βασιλιάς του σκότους έχει αποδείξει ότι μπορεί να κάνει ό, τι θέλει και έχει κουβαλήσει στις πλάτες του πολλά βάρη της σύγχρονης λογοτεχνίας, καθώς ήταν ο λόγος που η λογοτεχνία φαντασίας και τρόμου σταμάτησε να υποτιμάται από μεγάλη μάζα αναγνωστών και κριτικών.
Ο πρωταγωνιστής του σε αυτό το παραμυθένιο μυθιστόρημα είναι ο Τσάρλι. Ο Τσάρλι πηγαίνει στο λύκειο και έχει χάσει τη μητέρα του σε πολύ τρυφερή ηλικία. Δεν του φτάνει το βάρος του δικού του πένθους αλλά πρέπει να αναμετρηθεί και να διαχειριστεί με το πένθος του πατέρα του, που τον έχει ρίξει στον αλκοολισμό. Το μόνο του καταφύγιο, για την ώρα, είναι τα μαθήματά του και ο αθλητισμός. Παρά την πίεση και την ψυχολογική ένταση, το μέλλον του μοιάζει λαμπρό, εάν καταφέρει να το κτίσει με τον κατάλληλο τρόπο.
Ωστόσο, μια μέρα γνωρίζει τον κύριο Μπάουντιτς, έναν ηλικιωμένο κύριο που ζει απομονωμένος σε ένα σπίτι, παρέα με τη σκυλίτσα του τη Ρέινταρ. Συνάπτουν, λοιπόν, μια ιδιαίτερη φιλία ενώ ο Τσάρλι αρχίζει να δένεται πολύ με τον σκύλο. Οι φήμες όμως για το σπίτι δεν είναι καλές, αφού παράξενοι και απόκοσμοι ήχοι ακούγονται να βγαίνουν από αυτό το έρημο μέρος. Εκτός αυτού, υπάρχει μια κλειδωμένη αποθήκη, ένας άλυτος γρίφος που ο Τσάρλι δεν μπορεί να κατανοήσει.
Έπειτα από τον θάνατο του κυρίου Μπάουντιτς, το παιδί κληρονομεί μια κασέτα που του άφησε ο φίλος του και κρύβει τα μυστικά της αποθήκης. Το κλειδί της αποθήκης τον οδηγεί σε έναν άλλον κόσμο, σε έναν κόσμο φανταστικό και παραμυθένιο, όπου μύρια κακά καραδοκούν.
Ακόμη μια φορά, ο Στήβεν Κινγκ στήνει με μαεστρία ένα καθηλωτικό και εύγλωττο μυθιστόρημα, γεμάτο με εκπλήξεις και αγωνίες. Πάντα, στα μυθιστορήματά του, οι συμβολισμοί είναι άπειροι. Οι λέξεις, τα πρόσωπα, τα πλάσματα, οι ήχοι, ο χώρος, ο χρόνος, όλα τα στοιχεία της αφηγηματικής του τεχνικής, συσπειρώνονται για να αποδώσουν με μεταφυσικό τρόπο τη δική του απόδοση της πραγματικότητας.