Εκδόσεις Κέλευθος | Από τον Σαρτρ στον Κόσμο Που Ξέραμε
2024-06-08Οι Εκδόσεις Κέλευθος συνεχίζουν να μας προσφέρουν ποιοτικά βιβλία.
Ο καλός εκδοτικός οίκος δραστηριοποιείται κυρίως στον χώρο της ψυχολογίας, της φιλοσοφίας και της ευρύτερης ποιοτικής λογοτεχνίας. Δείτε περισσότερα εδώ και φυσικά διαβάστε για τις δύο πρόσφατες εκδόσεις του!
Επιστροφή στον Ζαν-Πωλ Σαρτρ | Μάσιμο Ρεκαλκάτι
Αχ ο Σαρτρ. Υπαρξιστής Φιλόσοφος, λογοτέχνης, κριτικός και πολιτικός ακτιβιστής, υποστηρικτής της πολιτικής θεωρίας του Μαρξισμού Θεωρούσε ότι οι διανοούμενοι πρέπει να παίζουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία.
Γνωστός και για την παράξενα διαφορετική σχέση που διατηρούσε με τη Σιμόν ντε Μποβουάρ, τη θεωρητικό του φεμινισμού και μυθιστοριογράφο.
Όσο για τον υπαρξισμό; Επίκεντρο ενδιαφέροντος του υπαρξισμού δεν ήταν πράγματα, ιδέες ή έννοιες αλλά ο άνθρωπος ως μοναδική και ανεπανάληπτη ύπαρξη. Η ύπαρξη, ως μοναδικός τύπος κάθε ανθρώπου, δεν έχει στατικές έμφυτες ιδιότητες, όπως πιστευόταν ότι συμβαίνει με την ουσία του, αλλά διαμορφώνεται αέναα με την προσωπική του δράση, με αποτέλεσμα να ευθύνεται και γι’ αυτό στο οποίο θα καταλήξει.
Ο ίδιος ο Σαρτρ είχε πει: «Πιστεύω πως ένας άνθρωπος µπορεί πάντα να κάνει κάτι µ’ εκείνο που τον έχουν κάνει. Αυτόν τον ορισµό της ελευθερίας θα έδινα σήµερα: είναι αυτή η µικρή κίνηση που ένα ολότελα προκαθορισµένο κοινωνικό πλάσµα το µετατρέπει σε πρόσωπο που δεν διασώζει όλα όσα δέχτηκε από τον προκαθορισµό του· είναι η κίνηση που κάνει τον Ζενέ, λόγου χάρη, έναν ποιητή ενώ αυτός ήταν παθηµατικά προορισµένος να γίνει ένας κλέφτης».
Για τον Μάσιμο Ρεκαλκάτι ο Σαρτρ παραµένει σηµαντικός. Θεωρητικός του υπαρξισµού όπως είπαμε, διαλεκτικός στοχαστής της κοινωνικής πράξης, ακάµατος βιογράφος, µυθιστοριογράφος και θεατρικός συγγραφέας. Ο Ρεκαλκάτι εισηγείται την επιστροφή στον Σαρτρ και αναδεικνύει την έννοια της ελευθερίας στο έργο του σε συνάρτηση µε την ύπαρξη, την παιδική ηλικία και την επιθυµία.
Για τον συγγραφέα
Ο Μάσιμο Ρεκαλκάτι είναι ένας από τους γνωστoύς Ιταλούς ψυχαναλυτές με αδιαμφισβήτητη αναγνωρισιμότητα όχι μόνο στην ιταλική και διεθνή επιστημονική κοινότητα, αλλά και ευρύτερα στην ιταλική κοινωνία στο σύνολό της. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Μιλάνου και στο Παρίσι. Είναι ένα από τα ιδρυτικά μέλη του ALI (Ιταλικός Σύλλογος Λακανικής Ψυχανάλυσης) και επιστημονικός διευθυντής του IRPA (Ερευνητικό Ινστιτούτο Εφαρμοσμένης Ψυχανάλυσης), όπου διδάσκει «Βασικές Αρχές Λακανικής Ψυχανάλυσης». Εμπνευστής και ιδρυτής του Jonas Onlus (Κέντρο Ψυχαναλυτικής Κλινικής για τα νέα Συμπτώματα), με πλούσια δράση σε πολλές πόλεις της Ιταλίας.
Από το 2005 είναι επικεφαλής της Νευροψυχιατρικής Μονάδας του Νοσοκομείου Παίδων SantʼOrsola στην Μπολόνια. Έχει διδάξει στα πανεπιστήμια του Μιλάνου, της Πάντοβας, του Μπέργκαμο και του Ουρμπίνο, καθώς και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Menenedez Pelayo της Ισπανίας.
Σήμερα διδάσκει Ψυχοπαθολογία της Διατροφικής Συμπεριφοράς στο Πανεπιστήμιο της Παβίας και Ψυχαναλυτική Κλινική της Ανορεξίας στο CEPUSPP (Centre dʼEnseignement Post-Universitaire pour la Specialisation en Psychiatrie et Psychotherapie) της Λωζάνης. Συμμετέχει με παρεμβάσεις σε σεμινάρια στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις. Στο συγγραφικό του έργο συγκαταλέγονται περίπου 30 βιβλία, πολλά από τα οποία έχουν μεταφραστεί στη Γαλλία, την Ισπανία, την Αυστρία, την Αργεντινή, τη Σερβία, τη Βραζιλία, τη Γερμανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο Κόσμος Που Ξέραμε | Βανέσσα Τόλια
«Η τρέλα δεν είναι για να κοροϊδεύει κανείς», µουρµουρίζω µε το βλέµµα καρφωµένο στον πολυέλαιο πάνω από το κεφάλι µου. Ξεκουµπώνω το πουκάµισό µου. Σε σκέφτοµαι. Το βγάζω και το πετάω στο πάτωµα. «Η τρέλα δεν είναι για να κοροϊδεύει κανείς». Σε σκέφτοµαι συνέχεια.
Μια γυναίκα που δεν µαθαίνουµε ποτέ τ’ όνοµά της ξεκινάει στον απόηχο της πανδηµίας ένα µοναχικό ταξίδι από την Αθήνα στην Ιταλία, µε αφορµή ένα µήνυµα που λαµβάνει από τον εραστή της. Θα µπορούσε να είναι η αφήγηση µιας ανεκπλήρωτης ερωτικής ιστορίας, όµως ο κόσµος που ξέραµε είναι κάτι πιο περίπλοκο και συναρπαστικό. Είναι η προσωπογραφία µιας γυναίκας σε υπαρξιακό αδιέξοδο. Ένα ταξίδι στον εαυτό, όπου εικόνες από το παρελθόν της ηρωίδας και τραυµατικά γεγονότα, όπως η αυτοχειρία της µητέρας της, αναδύονται και µπλέκονται µε την πραγµατικότητα που βιώνει.
Συμπέρασμα; Οι εραστές έχουν πάντα δίκιο και τα τραύματα κάνουν παρέα με τις ενοχές και τα αδιέξοδα. Όμορφη γραφή και αξιόλογη διήγηση. Στα θετικά ότι η πρωταγωνίστρια χρησιμοποιεί ιταλικά τρένα. Όποιος έχει πάρει, θα καταλάβει!
Για την συγγραφέα
Η Βανέσσα Τόλια γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Είναι απόφοιτος του τµήµατος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστηµίου της Νίκαιας, στη Γαλλία, µε µεταπτυχιακές σπουδές στη λογοτεχνία. Έχει ζήσει στη Γαλλία και την Ιταλία κι έχει εργαστεί ως καθηγήτρια Γαλλικών. Σήµερα ζει στην Ελλάδα. Διηγήµατά της έχουν δηµοσιευτεί στα περιοδικά The Books’ Journal, Χάρτης, Book Press και Fractal. Αυτό είναι το πρώτο της βιβλίο.