Είδαμε και προτείνουμε: «Γενική πρόβα αυτοκτονίας» στο Skrow

Είδαμε και προτείνουμε: «Γενική πρόβα αυτοκτονίας» στο Skrow

Ένας άντρας στέκεται στη γέφυρα του Δούναβη. Μιλά στο τηλέφωνο με την αγαπημένη του ως το ύστατο χαίρε. Ώσπου ένας ψαράς διακόπτει την απόπειρα αυτοκτονίας του και κάπως έτσι αρχίζει ένα ντόμινο γεγονότων. Ο καπετάνιος, η φίλη του αυτόχειρα, ο αδερφός του αυτόχειρα, ο αδερφός-επιχειρηματίας του καπετάνιου, ο αδερφός-ψυχίατρος του καπετάνιου παρελαύνουν επί σκηνής. Και τελικά ο αυτόχειρας δεν πεθαίνει σ' εκείνη τη γέφυρα. 

Έργο με συνεχείς ανατροπές που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή, η «Γενική πρόβα αυτοκτονίας» ακροβατεί ανάμεσα στο θέατρο του παραλόγου και τη φάρσα. Όπως ακριβώς κι η ίδια η ζωή. Ο Κοβάσεβιτς με το πικρό του χιούμορ θίγει ζητήματα όπως η μακροχρόνια ανεργία, το εμπόριο λευκής σαρκός, όπλων. Στον πυρήνα του όμως το έργο μιλά για την μάχη ενάντια στο ψεύδος. Ο ήρωας, ένας τίμιος πλην άνεργος αρχιτέκτονας μάχεται σε μια κοινωνία όπου τα ψέματα διαδέχονται το ένα το άλλο. Όλοι οι υπόλοιποι ήρωες είναι στο κόλπο. Ποιο κόλπο; Μα φυσικά πρόκειται για ρόλους και μια παράσταση όπου ισχύει το κατά συνθήκη ψεύδος πως όσα συμβαίνουν είναι αληθινά. 

Δεν καταλάβατε; Μα αυτό είναι το ζητούμενο! 

Η ομάδα Επτάρχεια ανταποκρίθηκε με επιτυχία στους υψηλούς ρυθμούς του έργου. Η σκηνοθεσία του Εμμανουήλ Κοντού φωτίζει τα φαρσικά στοιχεία του έργου, χωρίς όμως να αποδυναμώνει το καταγγελτικό ύφος του έργου. Ο θίασος στο σύνολο του παραδίδει δυνατές ερμηνείες με το πρωταγωνιστικό δίδυμο του αρχιτέκτονα και του ψαρά να κεντά. Ο Γιώργος Δικαίος στο ρόλο του αυτόχειρα είναι απολαυστικός -  αποδίδει με ενάργεια όλο το συναισθηματικό φάσμα του άνεργου αρχιτέκτονα. Ο ψαράς του Λάμπρου Γραμματικού είναι βαθιά κωμικός, ακόμη και στις σκηνές που δε μιλά, όπως κι η Εμμανουέλα Μαγκώνη στο ρόλο του επιχειρηματία που αναλαμβάνει εργα ανάπλασης της πόλης. Σε υψηλά επίπεδα κι οι ερμηνείες των Κωνσταντίνου Γιουρνά, Κατερίνας Νταλιάνη, Νίκου Ντάση.

Λιτό και συνάμα λειτουργικό το σκηνικό της Μαριλένας Καλαϊτζαντωνάκη ενώ η μουσική επιμέλεια του Αργύρη Ξάφη αποδίδει εύστοχα τις εναλλαγές του έργου, όπως συμβαίνει και με τους φωτισμούς του Κ. Αρβανιτάκη.

Συνολικά πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση ενός σύγχρονου έργου που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Όλες οι πληροφορίες για την παράσταση εδώ
 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.