Συνέντευξη με τους διοργανωτές του ''Electric Nights 2018''
2018-03-02Λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει το διήμερο φεστιβάλ Electric Nights, μιλήσαμε με τους διοργανωτές σχετικά με όσα θα δούμε αλλά και με το πώς φτάσαμε αισίως στην 6η χρονιά του. Στις 2 και 3 Μαρτίου λοιπόν, όλοι οι δρόμοι οδηγούν στο κέντρο της Αθήνας, στο Booze, όπου θα απολαύσουμε ηλεκτρονικό ήχο μέχρι νωρίς το πρωί (περισσότερα εδώ). Παρακάτω όσα χρειάζεται να ξέρετε!
To φεστιβάλ Electric Nights θα πραγματοποιηθεί για 6η χρονιά. Ποια ήταν η σκέψη πριν την πρώτη απόπειρα; Τι θέλατε να καταφέρετε;
Η αρχική σκέψη προέκυψε από μια ιδέα που είχαμε με τον Μανώλη Μανουσάκη, για ένα 24ωρο live της Medea Electronique. Από αυτή την ιδέα προέκυψε το πρώτο Electric Nights το οποίο διήρκησε 27 ώρες συνολικά και παρουσιάστηκαν 42 καλλιτέχνες / γκρουπ. Το πρώτο Electric Nights ήρθε κατά κάποιον τρόπο και σαν συνέχεια του ElectroMedia Works, ένα φεστιβάλ ηλεκτρονικών τεχνών που είχε παρουσιάσει η Medea το 2008 και το 2010. Ο στόχος του Electric Nights παραμένει ίδιος από την αρχή, να παρουσιάσει στο αθηναϊκό κοινό την πιο σύγχρονη μορφή ηλεκτρονικής μουσικής, με βασικό κριτήριο την καινοτομία.
Ποια είναι η σχέση που έχει δημιουργήσει το φεστιβάλ με το κοινό που αγαπάει τον ηλεκτρονικό ήχο, όλα αυτά τα χρόνια;
Το Electric Nights έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα κοινό εκτός του κύκλου που ήδη υπήρχε στην πειραματική ηλεκτρονική μουσική σκηνή της Αθήνας. Το κοινό αυτό αρχικά ερχόταν ίσως χωρίς να ξέρει τι να περιμένει, στην πορεία όμως δημιουργήθηκε μια σχέση κάπως φιλική. Βοηθάει και ο χώρος ίσως (γίνεται στο :Upstairs, στο Booze) ο οποίος δημιουργεί μια ζεστή ατμόσφαιρα.
Με ποια κριτήρια αποφασίζονται οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν κάθε χρόνο στο φεστιβάλ; Και εν προκειμένω, στη φετινή διοργάνωση;
Όπως ανέφερα και παραπάνω, κύριο κριτήριο είναι η καινοτομία. Ένα άλλο κριτήριο είναι το να είναι ζωντανά τα acts. Στο ανοιχτό κάλεσμα που δημοσιεύουμε κάθε χρόνο, αναφέρουμε πως δε δεχόμαστε αιτήσεις από djs. Το Electric Nights ασχολείται αποκλειστικά με καλλιτέχνες οι οποίοι δημιουργούν τον ήχο τους εκείνη τη στιγμή (γίνεται χρήση samples από κάποιους, αλλά σε πολύ μικρό βαθμό).
Έχουμε ιδιαίτερη προτίμηση και σε ξεχωριστά setup με ιδιαίτερα μουσικά όργανα, είτε είναι diy, είτε όχι, χωρίς αυτό να σημαίνει πως απορρίπτουμε αιτήσεις με acts που βασίζονται σε υπολογιστή. Πάνω σε όλα αυτά έρχεται και η αισθητική, η οποία σίγουρα είναι υποκειμενική. Αν μια αίτηση πληρεί τις παραπάνω προϋποθέσεις, μπαίνει στη λίστα των πιθανών συμμετεχόντων. Αυτό ισχύει κάθε χρονιά, έτσι και φέτος.
Ποια είναι η σχέση του ελληνικού κοινού σε σχέση με την ηλεκτρονική μουσική, τον πειραματικό ήχο και την τεχνολογία και , συγκεκριμένα, η σχέση του με τον συγκερασμό αυτών;
Στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στην Αθήνα, υπάρχει σκηνή πειραματικής ηλεκτρονικής σκηνής, αλλά εδώ και αρκετό καιρό αντιμετωπίζει πρόβλημα «στέγασης». Αυτό το πρόβλημα έχει ίσως μειώσει τη δραστηριότητα της σκηνής. Παρόλα αυτά, υπάρχουν και καλλιτέχνες και κοινό που ασχολείται με αυτό το είδος μουσικής. Πέραν από το κοινό που ήδη υπάρχει, μέσω του Electric Nights έχουμε δει ότι ο περισσότερος κόσμος είναι ανοιχτός σε νέες προτάσεις και δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε κάτι που ίσως να μην έχει ξαναδεί. Θα έλεγα ότι υπάρχει μια καλή σχέση του κοινού με τη μουσική αυτή, αρκεί η μουσική να μπορεί να επικοινωνηθεί.
Η Medea Electronique είναι ο διοργανωτής του φεστιβάλ. Θέλετε να μας πείτε δύο λόγια για την ομάδα και τα άτομα που βρίσκονται σε αυτήν;
Με ένα υφέρπον λογοπαίγνιο – μεταξύ Μήδειας και Media (από τα νέα μέσα) - η Medea Electronique ιδρύθηκε το 2006, και απαρτίζεται από δημιουργούς που μοιράζονται τη διάθεση για πρωτοπορία, κινούμενοι στον ευρύτερο χώρο της σύγχρονης τέχνης. Ενεργοί σε τομείς όπως η μουσική, η κινούμενη εικόνα, η ζωγραφική, τα πολυμέσα, η ρομποτική, οι διαδραστικές τεχνολογίες και η παραγωγή πολυμεσικών εκδηλώσεων, τα μέλη της ομάδας συγχωνεύουν ξεχωριστά πεδία έρευνας και πρακτικής σε μια προσπάθεια ανάπτυξης ενός ιδιαίτερου ύφους. Η δραστηριότητα της Medea Electronique συμπεριλαμβάνει σύγχρονες θεατρικές παραστάσεις, πειραματικά οπτικοακουστικά δρώμενα, συνθέσεις ηλεκτροακουστικής μουσικής. Παράλληλα, από το 2009 η Medea Electronique διοργανώνει το 10ήμερο καλλιτεχνικό residency «Koumaria» στη Σελλασία Σπάρτης, θεωρούμενο ως ένα από τα καλύτερα σε διεθνές επίπεδο στον τομέα της new media art και της αυτσοχεδιαστικής πρακτικής. Αρκετά από τα μέλη της Medea Electronique συνδυάζουν την καλλιτεχνική δημιουργία με την ακαδημαϊκή έρευνα.
Δουλειά της έχει παρουσιαστεί στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στο Μουσείο Μπενάκη, στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, στο Βυρσοδεψείο, στο Booze σε φεστιβάλ και διοργανώσεις. Το έργο της «Soundscapes Landscapes, City Above/Life below_Extended Reality Tour» καθώς ο ηχητικός περίπατος στο Γκάζι, τον Κεραμεικό και το Μεταξουργείο «Soundscapes Landscapes/Rhizome II» παρουσιάζεται αυτό το διάστημα από τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Περισσότερες πληροφορίες για την Media Electronique μπορείτε να βρείτε εδώ.