«Βάστα, η διαδρομή θα είναι ταραχώδης! » | Συζητώντας με τον Adrian Stout των θρυλικών Tiger Lillies στο deBόp.gr

«Βάστα, η διαδρομή θα είναι ταραχώδης! » | Συζητώντας με τον Adrian Stout των θρυλικών Tiger Lillies στο deBόp.gr

Πάει αρκετός καιρός που συναντήσαμε τον Adrian Stout, τον μπασίστα των φοβερών και τρομερών Tiger Lillies για να τα πούμε.
Τότε είχαμε μπροστά μας μάλιστα το πολυαναμενόμενο live τους στο Ηρώδειο το οποίο και ακυρώθηκε λόγω των μέτρων για τον Covid19.
Πλέον αναμένουμε να τους δούμε και να τους ακούσουμε στις εμφανίσεις τους στο Half Note Jazz Club.
Περιμένοντας λοιπόν να ακούσουμε τα «ελληνικά» αλλά και τα κλασικά των Tiger Lillies, συζητάμε εδώ για τη νέα ζωή του Adrian στην Ελλάδα, για το «μοίρασμα» και το «καταφύγιο» της μουσικής από τα παιδικά του χρόνια ως και σήμερα, τη διαδρομή του μέσα από διάφορα μουσικά είδη, τα shows που τον σημάδεψαν, τη νέα μουσική πραγματικότητα και τις ανησυχίες του, όσα του λείπουν και όσα ελπίζει, την πρόκληση και την σύγχυση που προκαλεί η τέχνη.

Απολαύστε τον!

(Scroll down for English)

(Cover Photo: πορτρέτο του Adrian Stout από τον Eugene Cavill).

 

- Αρχικά, θέλω να σε ρωτήσω ποια ήταν η πρώτη φορά που ασχολήθηκες με τη μουσική. 

Δεν ήμουν και πολύ μικρός, για να είμαι ειλικρινής. Ασχολιόμουν περισσότερο με τη γραφιστική και τα κόμικς μέχρι τα 14. Η μουσική δε με είχε κερδίσει ακόμα - μέχρι που συνειδητοποίησα ότι είναι ένας τρόπος να επικοινωνείς με τους ανθρώπους. Σε αντίθεση με αυτήν, οι άλλες ασχολίες μου ήταν πιο μοναχικές. Επομένως, ήταν η κοινωνική πλευρά που με έκανε να παίξω μουσική και ακόμα και σήμερα μου δίνει ώθηση και κίνητρο. Εκείνη την εποχή, οι φίλοι μου είχαν αγοράσει κιθάρες και ξεκίνησα να παίζω μαζί τους. Η μουσική, για μένα, είναι να παίζεις με άλλα άτομα.

- Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το μπάσο;

Οι φίλοι μου είχαν τότε ηλεκτρικές κιθάρες και έτσι, εγώ αγόρασα ένα μπάσο για να παίζω μαζί τους. Το προτίμησα γιατί ήταν «κοφτό» και είχε μεγάλο ρόλο σε ένα γκρουπ. Πιο πριν δοκίμασα γαλλική κόρνα (κέρατο) αλλά δεν ήταν το κατάλληλο όργανο για ένα αγόρι 14 ετών!

 

- Πόσα όργανα παίζεις;

Παίζω διπλό μπάσο, μπάσο, ηλεκτρική και ακουστική κιθάρα, μουσικό πριόνι, θέρεμιν, άρπα και ευφώνιο (είδος τρομπονιού). Παίζω ακόμη, αλλά όχι τόσο καλά, πλήκτρα και ντραμς.
Επίσης, παίζω μπαγλαμά σε κάποια από τα καινούρια κομμάτι των Tiger Lillies και ψάχνω να βρω ένα καλό μπουζούκι σε λογική τιμή.

- Ποια ήταν η πρώτη σου εμπειρία με τους Tiger Lillies; 

Γύρω στο 1992 ή 1993 έπαιζα με μια western μπάντα στο Λονδίνο με τον πρώτο ντράμερ των Tiger Lillies, τον Adrian Huge, ο οποίος μου πρότεινε να πάω να τους ακούσω σε μια παμπ κοντά στο σπίτι μου. Πήγα, λοιπόν και μου φάνηκαν πολύ αυθεντικοί, ασυνήθιστοι, όμορφα στημένοι και αστείοι. Τότε, άρχισα να τους βλέπω τακτικά σε διάφορες παμπ στο Βόρειο και το Ανατολικό Λονδίνο και το 1995, μου ζήτησαν να παίξω μαζί τους σε κάποιες συναυλίες στο Εδιμβούργο, διότι έπρεπε ο μπασίστας τους, Phil Butcher, να πάει στο Λονδίνο για μια ηχογράφηση που θα κρατούσε δύο εβδομάδες. Η συνεργασία μας ήταν πολύ καλή και όταν έφυγε από το συγκρότημα ο Phil, ανέλαβα εγώ. Ήταν πολύ απρόοπτο!

- Είσαι από τότε μέχρι σήμερα στο συγκρότημα. Παίζει ρόλο η χημεία σε ένα συγκρότημα;

Σε μας η χημεία υπήρξε από την πρώτη κιόλας πρόβα! Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει διαπροσωπική και μουσική χημεία σε μια μπάντα. Επιπλέον, πιστεύω ότι η χημεία των μουσικών που παίζουν μαζί πολλά χρόνια γίνεται αντιληπτή και στο κοινό. Έχουμε παίξει με πολλούς μουσικούς ανά καιρούς αλλά είναι απαραίτητο οι μουσικοί να συμφωνούν στο τι είναι ή όχι καλό. 

 

- Ο ήχος των Tiger Lillies είναι μια μίξη Tom Waits, Klaus Nomi και Clash, ένα είδος σκοτεινού καμπαρέ. Ποιες είναι οι επιρροές σας;

Jazz όπως Bill Evans, Thelonious Monk, John Zorn. Experimental rock όπως Captain Beefheart, Frank Zappa και The Fall. Έχω δει τους Clash δυο φορές και με επηρέασαν πολύ, όπως και οι Stranglers και οι Damned. Καθώς μεγάλωνα στα '70s, άκουγα πολύ punk, dub, post punk και rnb και πήγαινα σε πολλές συναυλίες στο Λονδίνο τη δεκαετία του '80. Το '90 ασχολήθηκα με το hip hop, το industrial και τη metal σκηνή, κυρίως λόγω παραγωγής ήχου. Μου άρεσαν πάντα οι ασυνήθιστες φωνές και τα μουσικά όργανα, όπως και τα συγκρότηματα 3 - 4 ατόμων. Προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους να δουν live τους Shellac! 

- Παίζει η ποίηση ρόλο στη σύνθεση των τραγουδιών σας;

Ο Martin κατασκευάζει ολόκληρους κόσμους με ποιητική φαντασία, οπότε, ναι, παίζει σπουδαίο ρόλο. 

- Γιατί πιστεύεις πως οι άνθρωποι βρίσκουν καταφύγιο στη μουσική και την τέχνη γενικότερα;

Η πραγματικότητα μπορεί να γίνει πολύ δύσκολη και ανυπόφορη! Το καταφύγιο στη μουσική είναι προτιμότερο από τη χρήση αλκοόλ ή ουσιών, αν και μπορείς να συνδυάσεις μια χαρά και τα τρία, αν θες.

- Μοιράσου μαζί μας μια συναυλιακή εμπειρία που δε θα ξεχάσεις ποτέ!

Δεν μπορώ να επιλέξω μία γιατί έχουμε κάνει τόσα πολλά show αυτά τα 25 χρόνια! Θα σου πω κάποια... Συναυλία με τους Police στο St. Petesburg, συναυλία στο London Coliseum, ένα live σε μια εκκλησία σε ένα απόμερο Μεξικάνικο χωριό, η ανάμιξη της αστυνομίας με δακρυγόνα και ταραχές σε ένα σύντομο live μας στην Πλατεία Συντάγματος το 2008, όπου ο ντράμερ μας έπεσε πίσω από τη σκηνή... 

 

- Πες μου τη γνώμη σου για την μετά - καραντίνα επoχή.

Η ζωή είναι πολύ ήρεμη και επαναλαμβανόμενη. Έχω προσπαθήσει να επιβραδύνω τους ρυθμούς αλλά περιστασιακά μου θυμίζει την ταινία "Η Μέρα της Μαρμότας". Μια περίεργη σκέψη είναι ότι πολύς κόσμος αρρωσταίνει και πεθαίνει ενώ την ίδια στιγμή ο υπόλοιπος κόσμος συνεχίζει σε φυσιολογικές συνθήκες... Δεν ξέρω αν θα επιστρέψουμε ποτέ στην παλιά πραγματικότητα, γιατί φαίνεται ότι θα έρθουν πολλές αλλαγές. Αναρωτιέμαι αν θα ανοίξουν ξανά τα κλαμπ και τα θέατρα και πώς μπορεί αυτό να γίνει με ασφάλεια. Ακόμα και τα ταξίδια θυμίζουν πλέον κάτι από το παρελθόν.

- Έχει ο covid - 19 αντίκτυπο στη μουσική βιομηχανία;

Όλα έχουν σταματήσει στη μουσική βιομηχανία και κανείς δεν ξέρει αν τα πράγματα θα γίνουν ξανά φυσιολογικά. Βλέπω ότι πολλοί θεσμοί, επιχειρήσεις και μουσικοί χρεωκοπούν και ανησυχώ για το πώς θα εξελιχθούν οι συνθήκες όταν επανέλθουμε στις περιοδείες, κάτι που είναι ανέφικτο αυτήν τη στιγμή. Οι καλλιτέχνες είναι από τις ομάδες που έχουν πληγεί περισσότερο από τις επιπτώσεις αυτής της κατάστασης και είναι οι τελευταίοι που θα "γυρίσουν στη δουλειά τους όπως ήταν". Μου λείπουν τα φεστιβάλ και οι μικροί σκοτεινοί χώροι όπου ο κόσμος πήγαινε για να παρακολουθήσει μουσικούς και συγκροτήματα! 

- Πες μου 5 αγαπημένους σου δίσκους. 

Thelonious Monk - Brilliant Corners
The Fall - Hex Enduction Hour
Frank Zappa – Hot Rats
Eric Dolphy - Out to lunch
The Stranglers – Black and White

- Πέντε αγαπημένα σου τραγούδια των Tiger Lillies. 

Banging in the Nails
Dribble
Palace of St James
Don’t see the sun
Desolation Song

- Παρακολουθώντας τον λογαριασμό σου στο instagram, είδα ότι πλέον περνάς μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς σου στην Ελλάδα. Περίγραψέ μου την Ελλάδα με λίγα λόγια.

Πλέον η Ελλάδα είναι το σπίτι μου, αφού ζω εδώ. Την επισκεπτόμουν πολλά χρόνια, πάντα μου έδινε μια αίσθηση φιλοξενίας και ήθελα πάντα να περάσω περισσότερο χρόνο εδώ. Ήρθα τον Μάη μαζί με την Ελληνίδα σύντροφό μου και μετράμε έξι μήνες εδώ. Δε θέλω να επιστρέψω στο Ηνωμένο Βασίλειο για πολλούς λόγους, όπως το Brexit, ο Boris Johnson και τα φρικτά ποσοστά του covid - 19, επομένως θα καθίσω στην Ελλάδα όσο μπορώ. Ξεκινάω σύντομα μαθήματα Ελληνικών, εξάλλου! Και να μην ξεχάσω ότι η ελληνική κουζίνα είναι πολύ νόστιμη!

 

- Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στην Αθήνα;

Το Παγκράτι.

- Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στην Ελλάδα;

Η Σίφνος. 

- Στις 30 Σεπτεμβρίου ήταν προγραμματισμένη η συναυλία των Tiger Lillies στο Ηρώδειο, όπου επρόκειτο να παρουσιάσετε το νέο σας άλμπουμ με τίτλο "Greek Songs". Τα νέα μέτρα δεν θα επιτρέψουν να γίνει η συναυλία, παρόλα αυτά πες μας λίγα πράγματα για αυτό...

Είναι ένα άλμπουμ με παλιά ρεμπέτικα τραγούδια, τα οποία έχει πειράξει ο Martin. Η θεματολογία είναι σχετική με αυτών των Tiger Lillies, αφού θίγονται ζητήματα όπως οι τοξικομανείς, οι ιερόδουλες, η αστυνομία, οι κλέφτες και η κρατική καταπίεση. Ήμουν πολύ ενθουσιασμένος για την παρουσία μας στο Ηρώδειο, μιας κι έχουν περάσει 6 μήνες από το τελευταίο μας show, οπότε αυτό θα ήταν αξιομνημόνευτο...

- Ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος να παίζεις στην Ελλάδα;

Έξω, σε κάποιο αρχαίο θέατρο.

- Ποια είνα τα επόμενα σχέδια είτε προσωπικά είτε με τους Tiger Lillies; 

Έχουμε προγραμματισμένες κάποιες συναυλίες στην Πράγα και τη Βιέννη τον Νοέμβρη, κάτι για το οποίο ανυπομονούμε. Επίσης, δίνω διαδικτυακά μαθήματα μουσικής και σκοπεύω να ξεκινήσω μαθήματα Ελληνικών, όπως σου είπα. 

- Περίγραψέ μου το νόημα της χαράς.

Υποκειμενικό.

- Περίγραψέ μου το νόημα της τέχνης. 

Πρόκληση, σύγχυση, έμπνευση.

- Περίγραψέ μου το νόημα της μουσικής. 

Ουσία.

- Πριν κλείσουμε, στείλε ένα μήνυμα σχετικά με τις παράξενες εποχές που ζούμε. 

Βάστα, η διαδρομή θα είναι ταραχώδης! 

 

Interview in English

-First of all, I’d like to know when it was the first time you found yourself playing an instrument or having interest in music.

Not so young actually. I wasn’t that interested in music when I was young, I was much more involved in art, graphics, comics and comedy albums until about the age of 14. Music didn’t grab me until I realized it was a route to connect with other people, unlike art which is more solitary. It’s the social aspect that got me into playing, and still keeps me involved to this day. My friends got guitars and I started to play with them. Music for me is about playing with other people.  

-Why did you decide to play the bass?

My friends had electric guitars, so I bought a bass guitar to play with them. I preferred the bass guitar as an instrument, it was direct and had a strong role in a band.  I tried French horn first and that wasn’t the right instrument for a 14-year-old boy.

-How many instruments are you playing?

I play double bass, bass guitar, electric and acoustic guitar, musical saw, theremin, jaw harp, euphonium plus I sort of play bad keyboards and bad drums. I’m also playing a Baglamas on some of the new recordings. Looking to find a reasonably priced Bouzouki as well.  

-What was your first experience you had with the Tiger Lillies?

In about 1992 or 93 I was playing in a country and western band in London with the Tiger Lillies original drummer Adrian Huge, and he said I should come to a pub near where I lived to see the band, so I went along and thought they were very original and unusual and pretty funny as well. I started to go and see them regularly in various pubs in north and east London, and one day in 1995 they asked me to come to Edinburgh to play some shows with them while Phil Butcher, their original bass player, had to be in London for 2 weeks recording. It went well and soon after that Phil left the band and I took over. It was completely unexpected.

-You never left the band since 1995. Is the connection important in a group?

I don’t know, for us the connection was there from the first rehearsal I did with the band. It’s important that there is a musical and personal connection in bands. I think it comes across to an audience if they can hear that people on stage have been playing together for many years. Though we have played with some musicians for very short periods and it has sounded great, so it’s more important that the musicians can agree on what is good musically and what is bad.

-Tiger Lillies's sound is like a mixture of Klaus Nomi, Tom Waits and the Clash. Some kind of dark cabaret. What are your influences?

Jazz groups like Bill Evans, Thelonious Monk, John Zorn, experimental rock such as Captain Beefheart, Frank Zappa, The Fall. I saw the Clash play twice so they were an influence on me, as were The Stranglers and The Damned. Growing up in the 1970’s I was listening to a lot of punk, dub, post punk and RnB, and I was going to many concerts in London in the 80’s. In the 90’s it was hip hop, metal and industrial music I was interested in, for the sound design mostly. I have always liked unusual voices, either human or instruments, preferably in small groups of 3 or 4. Everyone should go to see Shellac if they get the opportunity.

-Does poetry have a role in the making of your songs?

Martyn is creating whole worlds with poetic imagery, so yes, it’s very important.

-Why do you think people find their refuge in music and art in general?

Reality can be difficult; a refuge in music is probably healthier than a refuge in drink or drugs, but you can obviously combine all three things together as well if you want.

-Please, tell us a concert story that you will never forget!

There are too many to say after so many shows over 25 years, I can’t pick just one. Being raided by the Police in St Petersburg, playing The London Coliseum, playing in a Church in a remote Mexican village, tear gas and riot police during our short show in 2008 in Syntagma Square, watching the original drummer fall off the back of the stage when he sawed off the leg of his drum chair for drum solo.

-Could you tell me your opinion regarding the post quarantine life?

It’s quiet and can be repetitive. I have tried to enjoy the slowing down of life, but it can feel like the film ‘Groundhog day’ occasionally. It’s a strange thought that people are still getting sick and dying while much of the world goes on as normal.  I don’t know if we will ever return to the old world now, it seems so much will have to change. Will nightclubs and theatres ever re-open and how can they do it safely? Travel seems to be something from the past now as well.

-Does covid – 19 have an impact in the music industry?

Everything in the music industry has stopped and there is no idea when things will return to normal. I have seen many venues, musicians and businesses supporting the industry go bankrupt, so I am worried what will be left when touring can start again. Artists will be the last ones to go back to work and they are some of the most badly affected by Covid 19. I really miss festivals and small dark rooms packed with people watching bands. Touring seems to be one of the most difficult things to do now post Covid.

-Mention your top 5 music albums ever.

-Thelonious Monk - Brilliant Corners

-The Fall - Hex Enduction Hour

-Frank Zappa – Hot Rats

-Eric Dolphy - Out to lunch

-The Stranglers – Black and White

-Mention your top 5 Tiger Lillies’ songs ever.

-Banging in the Nails

-Dribble

-Palace of St James

-Don’t see the sun

-Desolation Song

-While checking your Instagram account, I noticed that you spend a lot of your time here in Greece. Describe Greece in a few words.

Its where I live now, so Greece is home. I have been visiting Greece for a long time, and it is always welcoming, and a place I wanted to spend more time in. I came over with my Greek partner in May and have been here for 6 months now. I don’t want to return to the UK for many reasons, Brexit, Boris Johnson, the terrible Covid numbers, so I’ll be here as long as I can now. My Greek language lessons start on Friday! The food is pretty good too.

-What is your favorite place in Athens?

Pagrati

-What is your favorite place in Greece?

Sifnos

-In September 30th, the group was to come for a show in Odeon of Herodes Atticus. This show was cancelled due to Covid-19 restrictions. Tell us a few things about your new album.

The Greek songs are old Rebetiko songs that Martyn has adapted. The subjects are familiar ones for the Tiger Lillies, junkies, thieves, whores, police and state oppression. We hope to give them a new twist.

With the show in Herodion cancelled I feel excited for the live streaming presentation from Tiki bar. It has been 6 months since our last concert so this shoukd be memorable for everyone.

-What is your favorite place to be playing in Greece?

Outside in an ancient theatre.

-What are your next plans with the Tiger Lillies or by yourself?

We have some concerts booked in Prague and Vienna during November which is something to look forward to. I have been giving some online musical saw lessons which I would like to do more of, and I am having weekly Greek lessons.

-Describe the meaning of happiness.

Subjective

-Describe the meaning of art.

Challenging, confusing, inspiring

-Describe the meaning of music.

Essential

-In conclusion, send a message in terms of the strange era we live through.

Hold on, it’s going to be a bumpy ride.

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.