Μιλώντας με τους συντελεστές του «Προσοχή Εκτελούνται Έργα»
2024-02-13To debop.gr μίλησε με τους συντελεστές της πρωτότυπης πολιτικής κωμωδίας «Προσοχή Εκτελούνται Έργα» για το σίριαλ του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον δραματολογικό και συμβολικό χαρακτήρα του ατέλειωτου έργου και τις ματαιώσεις της ελληνικής πραγματικότητας επί σκηνής και εκτός αυτής.
Το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα ζήτημα που ταλανίζει διαχρονικά την πόλη, αλλά μέχρι τώρα παρέμενε καλλιτεχνικά αναξιοποίητο. Τι σας έκανε να ασχοληθείτε με αυτό;
Νοεμή Βασιλειάδου: «Παρόλο που η πόλη μας μοιάζει με εργοτάξιο τα τελευταία είκοσι χρόνια, όλοι έχουμε εξοικειωθεί με τους κλειστούς δρόμους, τις πινακίδες και τις λαμαρίνες και γενικότερα με το γεγονός πως στην Ελλάδα πολλά έργα δεν ολοκληρώνονται ή καθυστερούν ανεξήγητα. Η δική μας σκέψη ήταν να δημιουργήσουμε μία παράσταση για την πόλη που γεννηθήκαμε, μεγαλώσαμε και σπουδάσαμε. Οπότε το μετρό υπήρξε η τέλεια αφορμή για να μιλήσουμε ανοιχτά για τη σχέση μας με την πόλη, για τις παθογένειες της, τις αγκυλώσεις της και για τις προσδοκίες μας από αυτή».
Σοφία Στυλιανού: Εγώ έπαθα αποκάλυψη όταν άκουσα την ιδέα γιατί κατάλαβα ότι η πόλη είναι ανάστατη και μέσα στις λαμαρίνες, ότι όλος ο δημόσιος χόρος είναι σε φάση αναμονής. Αυτή η συνθήκη με ιντρίγκαρε και έκτοτε άρχισα να αντιλαμβάνομαι διαφορετικά την πόλη και αυτό το οφείλω στη διαδικασία της παράστασης.
Χάρις Σερδάρη: Εγώ στην αρχή ενώ με ιντρίγκαρε η βασική ιδέα της παράστασης είχα δίλημμα με το πως θα αποτυπωθεί ο προβληματισμός σε παραστασιακή μορφή, τι μορφή θα έχει το έργο μας. Τελικά και πλοκή υπήρξε και κατάλαβα ότι επί σκηνής όλοι μας οι προβληματισμοί θα αποτυπωθούν με τον κατάλληλλο τρόπο.
Ακολούθησε μελέτη από πλευράς σας μετά τη αποτύπωση της βασικής ιδέας της παράστασης;
ΝΒ: Ναι, υπήρξε μελέτη σε Τύπο και διαδίκτυο, παρακολουθήσαμε απόψεις πολλών διαφορετικών ανθρώπων από όλο το διαφορετικό φάσμα. Ακολούθησαν συνεντεύξεις με επαγγελματίες εμπλεκόμενους με όλο αυτό τον κυκεώνα του έργου και με πολίτες, ώστε να έχουμε και τη δική τους άποψη. Η ομάδα το έφερε εις πέρας συνολικά κα μοιράσαμε αρμοδιότητες.
ΣΣ: Πήραμε συνεντεύξεις από αρχαιολόγους, εργάτες, καταστηματάρχες, όσους είναι εκτεθειμένοι στο Μετρό. Η όλη διαδικασία της συλλογής του πρωτογενούς υλικού κράτησε περίπου δύο μήνες.
Πόσο εύκολο είναι να μιλήσει κανείς ανοιχτά επί σκηνής για ένα ανέγγιχτο πολιτικό σκάνδαλο όπως αυτό του μετρό Θεσσαλονίκης; Τι γεύση σας αφήνει όλο αυτό ως πολίτες;
ΝΒ: Δεν είναι εύκολο. Μέχρι τελευταία στιγμή διαπραγματευόμασταν το κείμενο και προσθέταμε πληροφορίες. Από τη μία πλευρά, δεν θέλαμε να έχουμε ως αυτοσκοπό την καταγγελία ενός πολιτικού σκανδάλου, από την άλλη, δεν θεωρούσαμε σωστό να αποκρύψουμε σημαντικές πληροφορίες, δημιουργώντας μία ωραιοποιημένη παράσταση. Στόχος μας ήταν η ανάδειξη του θέματος και η διάνοιξη ενός διαλόγου γύρω από το ζήτημα της ανάπτυξης και των κατασκευαστικών έργων.
ΧΣ: Από την άλλη νιώσαμε ότι μάθαμε καλύτερα την πόλη. Εγώ προσωπικά άκουγα τα πράγματα από μακριά πριν, ενώ τώρα έχω εντρυφήσει, έχω διεισδύσει περισσότερο στο τι πόλη ζω, τι μέλλον θέλω.
ΣΣ: Αυτή η παράσταση σίγουρα μας ξύπνησε το ενδοαφέρον για την πόλη, τα πεπραγμένα σε αυτήν και αυτό αποτυπώθηκε στο κοινό της Θεσσαλονίκης που είδε κομμάτια της ζωής του -δυστυχώς- σε αυτό το έργο.
Info:
«Προσοχή Εκτελούνται Έργα»
Εισητήρια: 10-15€, διαθέσιμα στο viva.gr
Ημέρες &ώρες παράστασης: Δευτέρα&Τρίτη, 19/2-20/2, 21:30
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Νοεμή Βασιλειάδου
Πρωτότυπο Κείμενο – Έρευνα: Ομάδα Τροχιές
Δραματουργία: Νοεμή Βασιλειάδου, Χάρις Σερδάρη
Παίζουν:Δημήτρης Γούλιος, Μαρία Καραγκιοζίδου, Βασίλης Μπόγδανος, Χάρις Σερδάρη, Σοφία Στυλιανού
Πρωτότυπη Μουσική: Γρηγόρης Λιόλιος
Κίνηση: Μαίρη Γιαννούλα
Βοηθός Σκηνοθεσίας: Χάρις Σερδάρη
Οργάνωση παραγωγής: Σοφία Στυλιανού, Χάρις Σερδάρη
Σχεδιασμός φωτισμών: Αθηνά Μπανάβα
Σύμβουλος Δραματουργίας: Πάνος Δεληνικόπουλος
Σύμβουλος Σκηνογραφίας / Ενδυματολογίας: Μαρία Καραδελόγλου
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Μαρριάνα Ράντου
Φωτογραφίες: Βαγγέλης Ευαγγελίου, Λευτέρης Τσινάρης, Σταυρούλα Ντολοπούλου
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Τροχιές