Ανακοίνωση προγράμματος Εθνικού για το καλοκαίρι και τη σεζόν 2022-2023 / Αύρα ανανέωσης

Ανακοίνωση προγράμματος Εθνικού για το καλοκαίρι και τη σεζόν 2022-2023 / Αύρα ανανέωσης

O Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Μόσχος στην πρώτη του Συνέντευξη Τύπου παρουσίασε το πρόγραμμα για το καλοκαίρι, δίνοντας ταυτόχρονα μια γερή δόση και για το τι μέλει γενέσθαι τον επόμενο χειμώνα. Με την αφορμή της συμπλήρωσης των 90 χρόνων λειτουργίας του Εθνικού Θεάτρου δόθηκε η ευκαιρία για μια σύντομη ιστορική αναδρομή αλλά και της (επανα)διατύπωσης των βασικών του αρχών, με κυριότερη αυτήν της ανοικτότητας και του πλουραλισμού της έκφρασης και των αισθητικών αντιλήψεων, ανεξάρτητα διαφορών φύλων, ηλικιών, χρωμάτων, σεξουαλικών προτιμήσεων, σωματικών ιδιαιτεροτήτων. Στόχος είναι ένα θέατρο συνόλου, ένα θέατρο που ανήκει σε όλους.   

 

Οι παραγωγές του φετινού καλοκαιριού αφορούν την Μήδεια του Μποστ, μια παράσταση που θα επιδιώξει να μας χαλαρώσει κατά τον σκηνοθέτη της Γιάννη Καλαβριανό και την παλαιότερη σωζόμενη τραγωδία του Σοφοκλή Αίας, με έμφαση στη θεώρηση του χρόνου, στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του Αργύρη Ξάφη στην Επίδαυρο. Για πρώτη φορά το Εθνικό θα οργανώσει θερινή περιοδεία για παιδική του παράσταση, το Δίπλα - δίπλα των ΄Αγγελου Αγγέλου και ΄Εμυς Σίνη σε σκηνοθεσία Φοίβου Συμεωνίδη, αφού πρώτα παρουσιαστεί στο ισόγειο του Rex θα ανοίξει τα φτερά του εκτός των τειχών. 

 

Η πιο σημαντική είδηση είναι η επιστροφή της Πειραματικής Σκηνής -με την ονομασία Πειραματική Σκηνή Νέων δημιουργών- και η ανάθεσή της σε τρεις καλλιτεχνικούς διευθυντές, έτερος για κάθε χρόνο, με αφετηρία τον Γιώργο Κουτλή (2022-2023), ακολούθως την Κατερίνα Γιαννοπούλου (2023-2024) και την Ελένη Ευθυμίου (2024-2025). Τόπος στα νιάτα λοιπόν με το γενναιόδωρο αυτό άνοιγμα, που αφήνει προσδοκίες για έναν αέρα ουσιαστικής ανανέωσης στα θεατρικά δρώμενα του Εθνικού. Και οι τρεις δημιουργοί κάνοντας αναφορά στο καλλιτεχνικό διευθυντικό δίδυμο του παρελθόντος Τσινικόρη-Αζά τόνισαν ότι σκοπεύουν να πιάσουν το νήμα από εκεί που το άφησαν οι εν λόγω προκάτοχοί τους και όχι μηδενίζοντάς το και κάνοντας μια νέα αρχή. Ο προσανατολισμός της Πειραματικής Σκηνής θα είναι εστιασμένος σε παραστάσεις του σήμερα και της ελληνικής γραφής. Σημειώνουμε και τη σύνδεση της Πειραματικής με τη Σχολή του Εθνικού, όπου κάθε χρόνο θα δίνεται η δυνατότητα σε τρεις αποφοίτους (έναν σκηνοθέτη και δύο ηθοποιούς) να παρουσιάζουν τη δουλειά τους στο πλαίσιο επαγγελματικής συνεργασίας.

Έχοντας κατά νου ένα πολυσυλλεκτικό ρεπερτόριο Ελλήνων και ξένων συγγραφέων, σύγχρονων και παλαιότερων, αναζητώντας ταυτόχρονα νέες φόρμες οι τρεις σκηνές του Εθνικού θα αποκτήσουν τον δικό τους ιδιαίτερο χαρακτήρα. Πιο συγκεκριμένα, στην Κεντρική Σκηνή-Κτίριο Τσίλλερ, το ρεπερτόριο θα αφορά σε κλασικούς συγγραφείς με αφετηρία τους Βρυκόλακες του Ίψεν σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, το σαιξπηρικό Ρωμαίος και Ιουλιέτα σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά και τη Σπασμένη στάμνα του Χάινριχ Φον Κλάιστ σε σκηνοθεσία των Ακύλλα Καραζήση και Νίκου Χατζόπουλου.

Τολμηρό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το άνοιγμα της σκηνής «Νίκος Κούρκουλος» σε σύγχρονα, άπαιχτα και άγνωστα στο φιλοθεάμον κοινό έργα της ελληνικής και ξένης δραματουργίας. Θα συναντήσουμε και εδώ τον Γιώργο Κουτλή να σκηνοθετεί το έργο του Ρώσου συγγραφέα Ντμίτρι Ντανίλοβ Ο άνθρωπος από το Παντόλσκ, τη Σοφία Πάσχου να πραγματεύεται το κείμενο της Πένυς Φυλακτάκη Ο άλλος, ενώ ο ίδιος ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού θα προσεγγίσει σκηνοθετικά το κείμενο του Τόνυ Κούσνερ (γνωστού για τη Φρεναπάτη) Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα.

Το θέατρο REX σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη» αποκτά ένα πιο pop χαρακτήρα με μουσικά, ως επί το πλείστον, έργα και μικτά θεάματα. Εναρκτήρια δουλειά θα είναι Τα φώτα της πόλης του Τσάρλι Τσάπλιν σε προσέγγιση μιούζικαλ σε σκηνοθεσία και χορογραφία Αμάλια Μπένετ, μουσική Θοδωρή Οικονόμου και στίχους Σταύρου Σταύρου. Εδώ θα συναντήσουμε και τη σύλληψη του Νίκου Καραθάνου Μια νύχτα στην Επίδαυρο.

Το Μικρό Εθνικό θα παραμείνει στο θέατρο Rex – σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Σοφίας Βγενοπούλου. Στο ρεπερτόριό του εντάσσονται η Χάιντι και τα Βουνά του Αντρέα Φλουράκη σε σκηνοθεσία Ιώς Βουλγαράκη και το Ξύπνημα της Άνοιξης του Φρανκ Βέντεκιτ σε σκηνοθεσία του Γιάννη Καραούλη.

Επίσης, το Εθνικό συμμετέχοντας από κοινού με το Θέατρο Τέχνης στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Ιάκωβου Καμπανέλλη θα επαναφέρει την παράσταση Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα.

Κλείνοντας την παρουσίαση και ανανεώνοντας το ραντεβού για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το χειμερινό ρεπερτόριο στις αρχές του φθινοπώρου ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής αναφέρθηκε στη συνέχεια που οφείλει να χαρακτηρίζει το Εθνικό Θέατρο, τονίζοντας ότι κάθε νέα Διεύθυνση δεν πρέπει να γκρεμίζει το έργο των προηγούμενων, αλλά να υιοθετεί τα θετικά του σημεία και εμπλουτίζοντάς το με νέες πρωτοβουλίες να το εξελίξει, αναφέροντας ενδεικτικά το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, το πρόγραμμα για τα εξαρτημένα άτομα, το Διεθνές Εργαστήρι Αρχαίου Δράματος στους Δελφούς (υπό τη διεύθυνση του σκηνοθέτη Θάνου Παπακωνσταντίνου), οι ανοιχτές ακροάσεις, η διασύνδεση της δραματικής σχολής του Εθνικού με την έμπρακτη θεατρική παραγωγή. Παράλληλα, τέθηκε και η στοχοθεσία για εξωστρέφεια του Εθνικού εκτός των συνόρων, με παρουσιάσεις παραστάσεων στο εξωτερικό αλλά και κλήσεις διεθνών σκηνοθετών.

  

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.