Διδασκαλία χωρίς αποκλεισμούς | SIDiT -Supporting Inclusion and Diversity in Teaching

Διδασκαλία χωρίς αποκλεισμούς | SIDiT -Supporting Inclusion and Diversity in Teaching

Ενώ τα σχολεία στην Ευρώπη συνεχίζουν να υποδέχονται παιδιά με διαφορετικό κοινωνικο-οικονομικό, εθνοτικό, πολιτιστικό, θρησκευτικό και γλωσσικό υπόβαθρο, η ένταξή τους στην τάξη παραμένει πρόκληση για τους/τις εκπαιδευτικούς. Η ένταξη στο σχολικό σύστημα αποτελεί ένα ζωτικής σημασίας πρώτο βήμα για τα παιδιά, ώστε να αποκτήσουν τον τρόπο σκέψης και τις δεξιότητες που θα χρειαστούν για να ενσωματωθούν επιτυχώς στην κοινωνία.

Πώς, όμως, μπορούμε να μιλήσουμε μέσα στις σχολικές αίθουσες με τους μαθητές για θέματα που άπτονται της διαφορετικότητας; Με τι εργαλεία μπορούμε να εξοπλίσουμε τους/τις εκπαιδευτικούς για την αντιμετώπιση των θεμάτων που προκύπτουν από αυτήν; 

Για να επιτευχθεί αυτό, το Goethe-Institut Athen ξεκίνησε το 2020 το τριετές Erasmus+ πρόγραμμα με τίτλο Υποστήριξη της Ένταξης και της Διαφορετικότητας στη Διδασκαλία (Supporting Inclusion and Diversity in Teaching-SIDiT) με στόχο την υποστήριξη των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε πολυπολιτισμικές τάξεις με παιδιά 8-14 ετών.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, σχολεία, πανεπιστήμια, εταιρείες  και οργανισμοί από το Βέλγιο, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, την Κροατία και την Ιταλία, συνεργάστηκαν για την ανάπτυξη του εγχειριδίου SIDiT. Το εγχειρίδιο επιχειρεί να ενισχύσει την πρόσβαση, τη συμμετοχή και την επιτυχία των μαθητών σε διαφορετικούς τομείς της σχολικής εκπαίδευσης. Με επίκεντρο τα παιδιά συνδυάζει υπάρχουσες διδακτικές προσεγγίσεις που προωθούν τη διαθεματική, διερευνητική διδασκαλία και τη μάθηση βασισμένη στη δράση. Παράλληλα, παρέχει ευκαιρίες αναστοχασμού για τους/τις εκπαιδευτικούς σχετικά με συμπεριληπτικές εκπαιδευτικές πρακτικές.

Το εγχειρίδιο SIDit μπορεί να χρησιμοποιηθεί από εκπαιδευτικούς που θέλουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη των εγκάρσιων δεξιοτήτων, όπως η κριτική σκέψη, ο γραμματισμός στις ψηφιακές τεχνολογίες και στα μέσα επικοινωνίας, η επιχειρηματικότητα και οι γλώσσες, ως εργαλείο για την προώθηση της κοινωνικής ένταξης των παιδιών. Πρόκειται για ένα πρακτικό εργαλείο που καλεί τα σχολεία να συμμετάσχουν σε μαθητοκεντρικές δράσεις υπό τη μορφή έργων (project). Οι μαθητές αναπτύσσουν τις δεξιότητες τους, δουλεύοντας γύρω από τις έννοιες του πολιτισμού, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της θρησκείας και της ταυτότητας.

Όλες οι δράσεις του εγχειριδίου SIDiT εχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να μπορούν να ενταχθούν εύκολα στα μαθήματα και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται ήδη στα σχολεία.
Το εγχειρίδιο SIDiT διατίθεται δωρεάν στην πλατφόρμα του προγράμματος στα ελληνικά και τα αγγλικά.  

www.siditproject.eu/deliverables

Τα μαθήματα SIDiT μέσα από τα λόγια των μαθητών 
«Μου αρέσει να μαθαίνω για τις διαφορετικές κουλτούρες και γλώσσες  στην τάξη-βλέπω ότι ενώ δεν είμαστε όλοι ίδιοι, έχουμε ίσα δικαιώματα»
«Μου αρέσει που δεν υπάρχει μία μόνο απάντηση, αλλά και πολλές και διαφορετικές πιθανότητες»
«Είναι ένα μάθημα που σε κάνει να κοιτάς τον εαυτό σου και σου μαθαίνει πώς βλέπουν οι άλλοι τα πράγματα»
«Μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις, οι δραστηριότητες είναι ελεύθερες και ανεξάρτητες»
«Μου άρεσε πολύ που έκανα ομαδικές παρουσιάσεις για διαφορετικές χώρες και μοιράστηκα πληροφορίες για αυτές. Για τη δική μου παρουσίαση έψαξα πληροφορίες για το Ιράκ, αλλά επίσης έμαθα πολλά για την Ιαπωνία!»

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.