Η «σχεδία» απαντά στον νέο εγκλεισμό
2020-11-07Κανένας μόνος του σε καμία κρίση.
«Α», για αγάπη, για αλληλεγγύη, για αξιοπρέπεια.
Η «σχεδία», το αγαπημένο περιοδικό δρόμου, αναστέλλει προσωρινά την κυκλοφορία της και η «Διογένης ΜΚΟ» που την υποστηρίζει, μας προσκαλεί σε αυτήν τη δύσκολη, για όλους, συγκυρία, να μην αφήσουμε τους ανθρώπους του ελληνικού περιοδικού δρόμου μόνους τους απέναντι σε αυτή τη νέα κρίση.
«Πώς “αυτοαπομονώνεται” και προφυλάσσεται από τον κορωνοϊό ένας άστεγος;» Με αυτό το ερώτημα ξεκινούσε η ανοιχτή πρόσκληση που απηύθυνε στην ευρύτερη κοινωνία η «Διογένης ΜΚΟ» στα μέσα του περασμένου Μαρτίου, όταν, από την πρώτη μέρα κιόλας εκείνου του πρώτου εγκλεισμού (λόκνταουν), προσκαλούσε την κοινωνία να συμμετάσχει στην καμπάνια «Να αγαπάς και να αγωνίζεσαι» με στόχο την υποστήριξη κάποιων έστω εκ των πιο φτωχών από τους φτωχούς της πατρίδας μας, τους πωλητές του ελληνικού περιοδικού δρόμου, τους ανθρώπους της «σχεδίας».
Από το έκτακτο πρόγραμμα βραχείων συνδρομών μέχρι τα κουπόνια τροφίμων και τις «κλήσεις συντροφικότητας» έγινε μια υπερπροσπάθεια, εν μέσω εξαιρετικά αντίξοων συνθηκών, να μη μείνει κανείς μόνος του σε καμία κρίση. Και το αποτέλεσμα ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντικό. (Περισσότερα για την καμπάνια εδώ.)
Και να που ήρθε πάλι ο καιρός να επανεργοποιηθεί η καμπάνια και τα κοινωνικά ανακλαστικά μας και να προσαρμόσουμε τη σκέψη και τον τρόπο μας σε αυτή τη νέα πρόκληση του δεύτερου εγκλεισμού.
Από το Σάββατο 7 Νοεμβρίου, οι άνθρωποι της «σχεδίας» στην Αθήνα (ήδη έχει συμβεί στη Θεσσαλονίκη) αποσύρονται από τους δρόμους, αποκόπτονται από αυτή τη σανίδα ενεργοποίησης και ενδυνάμωσης που είναι η «σχεδία» για εκατοντάδες ανθρώπους όλα αυτά τα χρόνια. Το πρώτο σχέδιο υποστήριξής τους που εστιάζει σε τέσσερις τομείς δράσεις είναι το εξής:
1. Ταχυδρομική σχεδία
Παρέχεται η δυνατότητα αγοράς του τεύχους Νοεμβρίου και η ταχυδρομική αποστολή του για τους αναγνώστες που το έχασαν ακριβώς επειδή έχουν (και οι ίδιοι και οι πωλητές) πάψει να κυκλοφορούν στην πόλη. Σε αυτήν την περίπτωση, όπως συμβαίνει και με την πώληση στο δρόμο, από κάθε πώληση, το 62,50% (2,50€ συνολικά, εκ των οποίων τα 1,52€ καθαρά) θα αποτελεί απευθείας έσοδο για τους πωλητές του περιοδικού (μείον το 50% των ταχυδρομικών τελών). Στην ιστοσελίδα www.shedia.gr υπάρχουν όλες οι λεπτομέρειες για το πώς θα λειτουργήσει το πρόγραμμα. Για συνδρομή τώρα, πατήστε εδώ.
2. Κουπόνια τροφίμων
Η «Διογένης ΜΚΟ» συγκεντρώνει κουπόνια τροφίμων τα οποία θα διανεμηθούν ακριβοδίκαια σε όλους ανεξαιρέτως τους ανθρώπους που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στο δίκτυο πωλητών της «σχεδίας».
3. Επικοινωνία
Οι περισσότεροι πωλητές έχουν καρτοτηλέφωνα. Στις συζητήσεις μαζί τους, μεταξύ άλλων η «Διογένης ΜΚΟ» καταγράφει τις εταιρείες τηλεφωνίας που χρησιμοποιεί ο καθένας ώστε να αναζητήθεί χρόνος/μονάδες για τα κινητά τους. Η τηλεφωνική έστω επικοινωνία με τον υπόλοιπο κόσμο, με το συνάνθρωπο, είναι το ελάχιστο ώστε κανείς να μη νιώθει μόνος, αόρατος.
4. Συντροφικότητα
Πώς είναι η μέρα του κ. Χρήστου που ζει σε ένα διαμερισματάκι, χωρίς ρεύμα στο Νέο Κόσμο; Για κάποιους, η σημερινή συνθήκη είναι «αυτοαπομόνωση». Για κάποιους άλλους, όμως, είναι αποκλεισμός (και δεν αναφερόμαστε καν στους ανθρώπους που κοιμούνται στο δρόμο και βιώνουν αυτή την ασύλληπτη πρόκληση). Η «Διογένης ΜΚΟ» προσκαλεί τους φίλους και τις φίλες που το επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή ώστε να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους πωλητές για να πουν δυο λόγια, να δουν τι κάνουν, να μάθουν τις ανάγκες τους, τα νέα τους, για μια «καλημέρα», βρε αδελφέ... Οι περισσότεροι πωλητές της «σχεδίας» βιώνουν έναν πολύ μοναχικό βίο.
5. Άλλο
Αυτά ως αρχή, καθώς η προσπάθεια ακόμη περισσότερων τρόπων ουσιαστικής υποστήριξης συνεχίζεται. Η συμμετοχή της κοινωνίας είναι κυρίαρχο συστατικό σε όλες τις πρωτοβουλίες της «σχεδίας», όλα αυτά τα χρόνια. Σε αυτή τη βάση, κάθε άλλη ιδέα, πρόταση είναι ευπρόσδεκτη.