Online εργαστήρι συγγραφής θεατρικού έργου με τον Χάρη Μπόσινα
2020-10-08Ο Χάρης Μπόσινας, χρησιμοποιώντας την μεγάλη πείρα του στη συγγραφή ιδιαίτερα επιτυχημένων θεατρικών έργων και τηλεοπτικών σεναρίων, παρουσιάζει στην Καταπactή έναν κύκλο μαθημάτων, θεωρητικό αλλά και πολύ πρακτικό, για το πως δομείται ένα θεατρικό έργο.
Τα μαθήματα πραγματοποιούνται ταυτόχρονα δια ζώσης και online μέσα από την εφαρμογή Zoom
Το έργο που προέκυψε από τον 1ο κύκλο μαθημάτων με τίτλο «ΕΠΑΝΑσταση» δουλεύεται ήδη από τους μαθητές υποκριτικής, σκηνογραφίας, ενδυματολογίας και σχεδιασμού φωτισμών του εργαστηρίου έτσι ώστε να κάνει πρεμιέρα στα τέλη Ιουνίου 2021!
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα μελετηθούν οι βασικές αρχές και οι κανόνες που διέπουν ένα σενάριο και ένα θεατρικό έργο, καθώς και μια σειρά από σχετικά θέματα. Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε σκηνές διαλόγων ή μονολόγων; Ποια η διαφορά ενός θεατρικού κειμένου με ένα τηλεοπτικό ή κινηματογραφικό σενάριο; Πώς χτίζουμε ένα χαρακτήρα και πώς δίνουμε πληροφορίες στο θεατή; Πότε ένα κείμενο είναι ολοκληρωμένο; Και μια σειρά από άλλα ερωτήματα που προκύπτουν κατά τη διαδικασία συγγραφής. Παράλληλα θα διερευνηθεί ο τρόπος που ενεργοποιούμε την έμπνευση και τη φαντασία μας, μέσα από απλές τεχνικές και πρακτική εξάσκηση. Βασικό στοιχείο η διάδραση μεταξύ των μελών του εργαστηρίου και η ειλικρινής επικοινωνία μεταξύ τους.
Οι νέοι συγγραφείς μας θα έχουν την ευκαιρία να δουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους να ανεβαίνει σε κάποια σκηνή της Αθήνας, σε παραγωγή της Καταπactής! Τα σκηνικά, τα κοστούμια και οι φωτισμοί θα σχεδιαστούν από τους μαθητές των αντίστοιχων εργαστηρίων!
Aναλυτικά θα μελετηθούν οι εξής ενότητες:
Πως ξεκινάμε ένα σενάριο ή ένα θεατρικό κείμενο. Ποιες ερωτήσεις τίθενται αρχικά. Ποιο είναι το βασικό ερώτημα; Οι διαφορετικές οπτικές πάνω σε ένα θέμα και πως το προσεγγίζουμε. Θεματολογικές προτάσεις.
Σκαλέτα και χαρακτήρες. Τα δύο πιο σημαντικά εργαλεία ενός σεναρίου ή θεατρικού κειμένου. Γιατί είναι απαραίτητα; Πως τα χρησιμοποιούμε; Πως τα δομούμε.
Διάλογοι. Πως ανακαλύπτουμε την αλήθεια των ηρώων και τους δίνουμε φωνή; Τι κάνει ένα διάλογο πειστικό και ρεαλιστικό; Πότε ένας διάλογος δεν ακολουθεί τους κανόνες του ρεαλισμού;
Μονόλογος; Πώς στήνεται ένας μονόλογος; Που απευθύνεται; Ποια στοιχεία παραλείπουμε και ποια εντάσσουμε;
Η επιμέλεια του κειμένου. Σκότωσε ό,τι αγαπάς. Πως καθαρίζουμε ένα κείμενο από τα περιττά στοιχεία, ώστε να φωτίσουμε αυτά που μας ενδιαφέρουν.
info
Τα μαθήματα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα 19:00-22:00
Μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει δια ζώσης στον χώρο της Καταπactής (Κορομηλά 19 – Ν. Κόσμος, Αθήνα) ή online μέσω της εφαρμογής Zoom
Την Δευτέρα 19/10 στις 19:00 θα πραγματοποιηθεί ένα δωρεάν μάθημα γνωριμίας.
Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή
Πληροφορίες – δηλώσεις συμμετοχής στο [email protected] ή στο 2168096448
www.katapacti.gr
Σύντομο βιογραφικό Χάρη Μπόσινα
Σπούδασε Βιολογία στο ΑΠΘ και στη συνέχεια φοίτησε και αποφοίτησε με υποτροφία από το ΙΚΥ στη δραματική σχολή του ΚΘΒΕ. Τα τελευταία 10 χρόνια γράφει θεατρικά έργα που έχουν σκηνοθετηθεί από γνωστούς και καταξιωμένους σκηνοθέτες ή από τον ίδιο. Μερικά από αυτά είναι:
«Η Οφηλία είναι έγκυος» (ΕπιΚολωνώ, Nixon, περιοδεία, σκηνοθεσία Χ. Μπόσινας), «Να γεννηθώ ή αλλάξατε γνώμη;» (ΕπιΚολωνώ, Βικτώρια, σκηνοθεσία Χ. Μπόσινας), «Λευτεριά στη Μήδεια» (Olvio, σκηνοθεσία Κώστας Φιλίππογλου), «Δουλειές με φούντες» (Αθηναΐδα, σκηνοθεσία Αντώνης Λουδάρος), «Μια ημέρα. Σήμερα» (Faust, σκηνοθεσία Χ. Μπόσινας)
Επίσης, έχει δουλέψει στην τηλεόραση ως σεναριογράφος, επιμελητής σεναρίων αλλά και ηθοποιός σε αρκετές τηλεοπτικές σειρές. Μερικές από αυτές είναι:
«Σ’ αγαπώ μ’ αγαπάς» MEGA, «Τύχη βουνό» ANT1, «Μια στιγμή, δυο ζωές» MEGA, «Ένας μήνας και κάτι» MEGA, «Οικογενειακές ιστορίες» ALPHA (επιμελητής σεναρίων), «Κάτι χωρισμένα παλικάρια» ΑΝΤ1, «Κάνε γονείς να δεις καλό» ΑΝΤ1.
Τέλος έχει εργαστεί αρκετά ως ηθοποιός και στο θέατρο, συνεργαζόμενος με πολλούς σκηνοθέτες όπως η Κάρμεν Ρουγγέρη, ο Κώστας Φιλίππογλου, ο Βασίλης Νικολαΐδης, ο Θωμάς Μοσχόπουλος, ο Θύμιος Καρακατσάνης, η Τατιάνα Λύγαρη, ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης κ.α.