Θεατρική Αθήνα: Παραστάσεις για το Φθινόπωρο Vol.2
2024-10-03Παραστάσεις παντού. Κωμωδίες, δράματα, ελληνικά ή ξένα, μοντέρνα ή κλασικά. Και εμείς; Έτοιμοι να φύγουμε «σφαίρα» για το θέατρο ώστε να προλάβουμε, με μια ζακετούλα, μια καλή παρέα και καλή διάθεση. Ας δούμε μετά το Vol.1 τι έχω να σας προτείνω ως vol.2 για να αρχίσετε να κλείνετε εισιτήρια.
«Τι Θα Πεί ο Κόσμος;» | Θέατρο Faust
Βρισκόμαστε στη δεκαετία των 80’s, όπου βασιλεύει ο Πράσινος Ήλιος στην Ελλάδα. Η δεκαετία αυτή φέρνει μαζί της ριζικές αλλαγές τόσο πολιτικά όσο και κοινωνικά. Με αυτόν τον αέρα αλλαγής τέσσερα παιδιά από τον Κορυδαλλό: η Μελίνα, η Φώφη, η Μάργκαρετ και ο Μίμης, που είχαν χωριστεί στην εφηβεία τους εξαιτίας της παγίδας του ‘’Τι θα πει ο κόσμος’’ αποφασίζουν να επανενωθούν δεκαπέντε χρόνια μετά με αφορμή τον γάμο της Μελίνας. Μέσα από κωμικά γεγονότα και καταστάσεις αποκαλύπτονται μυστικά που θα φέρουν μία σειρά απρόσμενων αποκαλύψεων και εξελίξεων.
Τους παραπάνω ήρωες ενώνει μ’ έναν ‘’ιδιαίτερο’’ τρόπο ένας άντρας-μυστήριο με μπλε μάτια και ζιβάγκο… ο Αντρέας! Άραγε ήταν τόσο δυνατά αυτά που έλεγε ο κόσμος ώστε
αρχικά να χωρίσει τους τέσσερις ήρωες αλλά και τόσα χρόνια μετά να τους κρατάει δέσμιους; ‘’Τι θα πει ο κόσμος;’’ που η Μελίνα είναι τριάντα χρονών και ανύπαντρη, η Φώφη δέχεται παρενόχληση από κάθε διευθυντή της, η Μάργκαρετ διέπραξε μοιχεία και τώρα είναι ελεύθερη με εραστές, ο Μίμης έχει βγει από την ντουλάπα του μιλώντας καλιαρντά και ο Αντρέας παλεύει να κρατήσει τη μάσκα του δυνατού και σκληρού άντρα; Μπορείτε να τα ανακαλύψετε όλα από κοντά…
Συντελεστές:
Κείμενο-Σκηνοθεσία: Σταμάτης Πακάκης | Φωτογραφίες-Βίντεο: Διονύσης Μελογιαννίδης | Logo-Σχεδιασμός αφίσας: Στυλιανός Σκιαδάς | Σχεδιασμός μακιγιάζ: Κατερίνα Πεφτίτση
Η ομάδα της Pink Unicorn επιμελήθηκε: σκηνικά, κοστούμια, φωτισμούς, sound design,
κινησιολογία και χορογραφίες.
Ερμηνεύουν: Χρυσοβαλάντης Κωστόπουλος, Σταμάτης Πακάκης, Αλεξία Παπαθανασίου, Αγγελική Παρδαλίδου, Κατερίνα Πεφτίτση, Μαρία Σωτηριάδου
Από Τετάρτη 09 Οκτώβρη και κάθε Τετάρτη στις 20:00
Θέατρο Faust (Αθηναΐδος 12 & Καλαμιώτου 11, Κέντρο Αθήνα)
Διάρκεια παράστασης: 90’ (χωρίς διάλειμμα)
ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 343. Μαρτυρίες από το Δρομοκαΐτειο | Μπάγκειον
Αποσπάσματα από μαρτυρίες που αντλήθηκαν μέσα από τα βιώματα των ίδιων των πρωταγωνιστών που έζησαν μέσα στο Δρομοκαΐτειο από την περίοδο του Βιζυηνού, του Μητσάκη και του Φιλύρα, καθώς και πολλών άλλων ψυχικά ασθενών που έμειναν στο Ίδρυμα και που πολλές φορές εγκαταλείφθηκαν από τις οικογένειές τους.
Οι αφηγήσεις εναλλάσσονται και έρχονται να αναδείξουν εκτός από τα βιώματα των ίδιων των ασθενών, τις απόψεις, τις εμπειρίες και τα στερεότυπα που κουβαλούν συγγενείς, φίλοι, νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό καθώς και όλοι οι «σημαντικοί άλλοι» των οποίων η στάση διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πορεία και την εξέλιξη της ένταξης των ψυχικά ασθενών στην κοινωνία των «υγιών».
Οι δύο αφηγητές έρχονται να ζωντανέψουν το λόγο όλων αυτών των προσώπων , αλλά να προβάλουν και κάποιες χρήσιμες πληροφορίες για την αντιμετώπιση των ψυχικά ασθενών ξεκινώντας από την εποχή της ίδρυσης του ψυχιατρείου από τον Ζωρζή Δρομοκαΐτης μέχρι και την περίοδο της δεκαετίας του 90. Με τον δεύτερο αφηγητή να επωμίζεται- επί σκηνής- και τον ρόλο του μουσικού δημιουργώντας έναν ισότιμο διάλογο μεταξύ λόγου και ήχων. Εγκλεισμός, μέσα και έξω. Οδύνη ανείπωτη.
Η παράσταση είναι βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Μαρίας Φαφαλιού «ΙΕΡΑ ΟΔΟΣ 343. Μαρτυρίες από το Δρομοκαΐτειο» (εκδόσεις Αλεξάνδρεια). Επιπλέον, έχουν χρησιμοποιηθεί αποσπάσματα από το βιβλίο «Αυτοί οι ωραίοι τρελοί» του Γιάννη Καιροφύλα (εκδόσεις Φιλιππότη) και μία αφήγηση από το βιβλίο «Ακόμη ένας άγιος» Εικονοστάσι ανωνύμων αγίων του Γιάννη Ρίτσου (Εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ).
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παχουνδάκης | Δραματουργική επεξεργασία: Χριστίνα Λυκοτσέτα
Μουσική: Φίλιππος Δραγούμης | Σκηνικό-φωτισμοί: Έβης Χρήστου | Κοστούμια: Ελένη Νομίδη | Φωτογραφίες: Κατερίνα Αρβανίτη
Ερμηνεία: Φίλιππος Δραγούμης, Χριστίνα Λυκοτσέτα
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Κυριακή 13, 20, 27 Οκτωβρίου 2024
Δευτέρα 14, 28 Οκτωβρίου 2024
Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024
Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024
Ώρα έναρξης: 20:00
Μπάγκειον, Πλατεία Ομονοίας 18, Αθήνα
Γιοσίρου Γιαμαγκούσι | Θέατρο Olvio
Ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι του Γιάννη Κεντρωτά σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κοιλάκου επιστρέφει στη σκηνή του Θεάτρου OLVIO. Το έργο είναι ένα εκκεντρικό αστυνομικό θρίλερ, που ισορροπεί ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία, στην ειρωνεία και την τρυφερότητα, την αλήθεια και το ψέμα, το μακάβριο και τη φάρσα. Ήρωες που απέχουν ένα βήμα από την ηλιθιότητα και άλλο τόσο από το να χαρακτηριστούν «άνθρωποι της διπλανής πόρτας», ξεκινούν ένα «αθώο» όσο και επικίνδυνο παιχνίδι, που σύντομα θα εξελιχθεί σε ένα φαύλο κύκλο
αίματος.
Στο κέντρο του ένας καλοκάγαθος γίγαντας ο Γιοσίρου Γιαμαγκούσι, όπου μετά το θάνατο της μητέρας του, ψάχνει στη Λακκοσπηλιά, ένα απομονωμένο χωριό της ελληνικής επαρχίας, να βρει τον Ιάπωνα πατέρα του, ο οποίος τους είχε εγκαταλείψει όταν ήταν μωρό. Πίσω απ’ όλα αυτά, ένας ολόκληρος κόσμος λάσπης, σιωπής και απόλυτης απάθειας.
Το όνομα και μόνο του πρωταγωνιστή είναι ικανό να μας πείσει ότιβρισκόμαστε σε μία κωμωδία, η υπογραφή του συγγραφέα, από την άλλη, μας προειδοποιεί ότι είμαστε και κάπου αλλού. Με ένα κείμενο που ακολουθεί τεθλασμένη γραμμή, περνώντας από καλά κρυμμένα κομβικά σημεία, ο Κεντρωτάς στήνει ένα παζλ σχέσεων, ιδεών και μικρών προσωπικών ιστοριών, οι οποίες, διαπλεκόμενες μεταξύ τους μεταμορφώνονται σε τραγικά γεγονότα. Το ήσυχο, αχανές και ομοιόμορφο τοπίο της Λακκοσπηλιάς κρύβει κάτω από ένα παχύ στρώμα λάσπης, πολλές εκπλήξεις και ο θεατής είναι εδώ για να τις ξεθάψει μία προς μία.
Ο Κεντρωτάς και σε αυτό το έργο αποδεικνύει ότι διασκεδάζει αφάνταστα, δοκιμάζοντας τις συμβάσεις και τις σταθερές όλων των θεατρικών ειδών. Αφηγείται μια ιστορία με ένα τρόπο που το κέντρο της δεν είναι ποτέ εκεί που το περιμένει ο θεατής. Η οικειότητα του γνώριμου εναλλάσσεται με το άρωμα του απροσδόκητου και τα κλισέ «ξεκλειδώνονται» ένα προς ένα με μία διακριτική, σχεδόν αόρατη εκκεντρικότητα. Το Γιοσίρου Γιαμαγκούσι ξεκινώντας από μια απλή, σε πρώτη ματιά κοινότοπη, συνθήκη, αναδεικνύεται σε ένα εφιαλτικό και γεμάτο παγίδες, ταξίδι στη σκοτεινή πλευρά της ελληνικής κοινωνίας.
Συντελεστές:
Κείμενο: Γιάννης Κεντρωτάς | Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κοιλάκος | Σκηνικά: Άννα Σάπκα, Μαργαρίτα Τζαννέτου | Κοστούμια: Ιφιγένεια Νταουντάκη | Κίνηση: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου | Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης | Πρωτότυπη μουσική: Βασίλης Τζαβάρας | Κατασκευή σκηνικού: Θοδωρής Καρύδης | Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου | Video: Στέφανος Κοσμίδης | Οργάνωση παραγωγής: Δήμητρα Ευθυμιοπούλου | Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού | Παραγωγή: 451F Performing Arts AMKE
Ερμηνεία (αλφαβητικά): Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Μαρία Μπαλούτσου, Σήφης Πολυζωΐδης, Φοίβος Συμεωνίδης
Παραστάσεις: Από 14 Οκτωβρίου | Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, ώρα 21:00
Θέατρο OLVIO, Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7, Βοτανικός. Στάση Μετρό Κεραμεικός
Μια Ιστορία Ερωτα και Ποδοσφαίρου | 1927 Art Space
Το 1927 Art Space παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θεατρικό έργο « Μια Ιστορία Ερωτα και Ποδοσφαίρου» του σύγχρονου Ιταλού συγγραφέα Μικέλε Σαντέραμο, σε σκηνοθεσία της Ακτίνας Σταθάκη.
Σε μια φτωχική πόλη της Νοτίου Ιταλίας, οι διαφορετικές κοινότητες Ιταλών και μεταναστών που ζουν εκεί αποφασίζουν, για να λύσουν τις διαφορές τους, να διοργανώσουν το πρώτο λαθραίο μουντιάλ του κόσμου: η κοινότητα που θα κερδίσει, θα αποκτήσει τον έλεγχο της πόλης για ένα χρόνο. Λίβυοι, Μαροκινοί, Βραζιλιάνοι, Ινδοί, Ιταλοί, προετοιμάζουν τις ομάδες τους. Καθώς εκτυλίσσεται το μουντιάλ, ένας Ιταλός παίκτης ερωτεύεται την αδελφή ενός Ινδού. Στην πορεία, ο έρωτάς τους θα έρθει αντιμέτωπος με τους νόμους του υποκόσμου, σε μια σύγκρουση που θα αλλάξει για πάντα τις ζωές τους.
Έλκοντας απο τις παραδόσεις του νεορεαλισμού και του αφηγηματικού θεάτρου, με χιούμορ αλλά χωρίς να φοβάται να δείξει τη σκληρότητα του κόσμου για τον οποίο μιλά, η δραματουργία του Σαντεράμο δείχνει “ανθρώπους για τους οποίους ποτέ δε θα ακούσετε. Μια πλατεία που δε θα προβληθεί ποτέ στις ειδήσεις. Και όπου, παρόλα αυτά, κάθε βράδυ χτυπάει η καρδιά αυτών των ανθρώπων που κυνηγούν όνειρα, τα χάνουν, ερωτεύονται, αποτυγχάνουν”.
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Μικέλε Σαντεράμο | Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Ακτίνα Σταθάκη | Επιμέλεια κίνησης: Ελευθερία Κόμη | Φωτισμοί: Αννα Σαπουνάκη | Φωτογράφος: Ελευθερία Κατσιάνου | Επικοινωνία: Κατερίνα Π. Τριχιά | Βοηθός Παραγωγής: Φωτεινή Καραγιάννη
Ερμηνεύουν: Τάσος Θεοφιλάτος, Στεφανία Καλομοίρη, Φώτης Τσοτουλίδης
1927 Art Space, Κυψέλης 35, 1ος όροφος
Έναρξη παραστάσεων: Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2024
Ημέρες και ώρες: Σάββατα στις 9μμ, Κυριακές στις 7.30μμ
Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος | Θέατρο Olvio
Μετά τη θερμή υποδοχή κοινού και κριτικών, η θεατρική ομάδα «Πτωχαλαζόνες» παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά την κωμωδία του Ιάκωβου Καμπανέλλη «ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» σε σκηνοθεσία Κώστα Παπακωνσταντίνου στο θέατρο Olvio.
Ο Ιάκωβος Καμπανέλλης εμπνέεται από το ιστορικό γεγονός της πολιορκίας της Ρόδου το 305 π.Χ. από τον Μακεδόνα Δημήτριο τον Πολιορκητή, και παραφράζοντας τον Ηράκλειτο «πόλεμος πατήρ πάντων», μας δίνει την κωμωδία «ο Μπαμπάς ο Πόλεμος». Γράφει την πρώτη εκδοχή του έργου το 1952, μόλις λίγα χρόνια μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Λίγα χρόνια μετά τον θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, οι διάδοχοι του πολεμούν μεταξύ τους για την κυριαρχία του κόσμου. Η Ρόδος, κηρύσσοντας αυστηρά ουδετερότητα, έχει μετατραπεί σε έναν ασφαλή τουριστικό παράδεισο. Δημόσια κτίρια και ναοί έχουν μετατραπεί σε επιχειρήσεις ενώ η κυβέρνηση έχει αντικατασταθεί από το ΑνώτατοΞενοδοχειακό Συμβούλιο.
Όταν ο πόλεμος μεταφέρεται στην θάλασσα, οι Ροδίτες με τον φόβο ότι οι Μακεδόνες του Δημητρίου του Πολιορκητή πλέουν εναντίον τους, στέλνουν τον καλύτερο τους μάγειρα και την πιο όμορφη κοπέλα του νησιού για να τον ξελογιάσουν. Ο Δημήτριος όμως ερωτεύεται την Ρόδο και αποφασίζει να την κατακτήσει. Οι τουρίστες φεύγουν, ο στρατός του Δημητρίου αποβιβάζεται στο νησί, κι όταν ένας σερβιτόρος εκσφενδονίζει ένα πιάτο εναντίον τους, οι Μακεδόνες καίνε όλα τα μαγαζιά της παραλίας προς παραδειγματισμό. Ο λαός της Ρόδου τότε παίρνει τα όπλα, μαχαιροπήρουνα στην αρχή, και πολεμάει.
Ο μπαμπάς της Ιστορίας ο πόλεμος έχει ξεκινήσει και όλα μέλλουν να αλλάξουν. Οι Ροδίτες αντιγράφουν τους Μακεδόνες, γίνονται άριστοι πολεμιστές και νικούν. Ο Δημήτριος ξελογιάζεται από την ομορφιά και τις χαρές της ζωής και χάνει. Η Ρόδος θα συνεχίσει να πλουτίζει αλλά πλέον μέσω μιας άλλης πιο επικερδούς επιχείρησης, της βιομηχανίας του πολέμου. «Πατήρ πάντων Πόλεμος» που έλεγε και ο Ηράκλειτος...
Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου | Κινησιολογία: Ηλίας Χατζηγεωργίου
Σκηνικά: Βίκυ Πάντζιου | Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα | Μουσική: Βασίλης Κουτσιλιέρης | Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης | Kατασκευή σκηνικού: Γκάυ Στεφάνου, Άννα Σάπκα, Χαρά Παπουνίδου | Βοηθός σκηνοθέτη: Βάλια Τζιτζικάκη | Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης | Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη | Γραφιστική επιμέλεια: Μαύρα Γίδια |Παραγωγή: «Ξανθίας» ΑΜΚΕ
Ερμηνεύουν: Ελισσαίος Βλάχος, Χαρά Δημητριάδη, Αγγελική Μαρίνου, Δήμητρα
Μητροπούλου, Μαριάννα Ντίρου, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός, Γιώργος Σύρμας,
Δημήτρης Τσιγκριμάνης
Παραστάσεις: Από Σάββατο 12 Οκτωβρίου και κάθε Σάββατο στις 18:15
Διάρκεια παράστασης 98 λεπτά (ούτε 100)
Θέατρο OLVIO, Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7, Βοτανικός. Στάση Μετρό Κεραμεικός.
Η Τελευταία Απολογία του Νίκου Κοεμτζή | Θέατρο Σταθμός
«Άμα ο χείμαρρος φάει τα σχοινιά της γέφυρας, πες ότι γυρνάς και την εβλέπεις να παλεύει να κρατηθεί όρθια. Την ξαναπερνάς;»
Ο Νίκος Κοεμτζής έμεινε στην ιστορία ως ο άνθρωπος που το 1973 στην πίστα του λαϊκού κέντρου Νεράιδα της Αθήνας σκότωσε τρεις «για ένα ζεϊμπέκικο». Στο μοναδικό μέχρι σήμερα θεατρικό έργο του Βαγγέλη Γέττου για την υπόθεση που συγκλόνισε την Ελλάδα, ο ήρωας κάνει μια ευχή την ώρα που ξεψυχά: να του δοθεί η ευκαιρία να αφηγηθεί την ιστορία του για μια τελευταία φορά.
Όχι σε δικαστές και αστυνομικούς αλλά σε καθημερινούς ανθρώπους. Το κοινό, μέσα από την αφήγηση του Κοεμτζή, προσκαλείται σε μια ανατρεπτική ανασκόπηση, όχι μόνο του φονικού και όσων ακολούθησαν, αλλά και όλης της τρικυμιώδους περιόδου στην οποία εκτυλίσσεται η ζωή του αντιήρωα: μεσοπόλεμος, κατοχή, αντίσταση, εμφύλιος, χούντα. Γιατί άραγε αυτή η ιστορία έχει γίνει ταινία, τραγούδι και τώρα θεατρική παράσταση; Τι διαφορετικό έχει το έγκλημα του Κοεμτζή από σύγχρονα εγκλήματα που ξεχνιούνται τόσο γρήγορα;
Ποια είναι η ιστορία της βίας ενός εγκλήματος; Είναι μόνο η στιγμή της αποτρόπαιας πράξης, ή μήπως συντελείται δεκαετίες νωρίτερα και πώς; Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Αλέξανδρος Νικόλαος Μπαλαμώτης, απόφοιτος του αντίστοιχου τμήματος σπουδών του Royal Holloway University of London και του Edinburgh Napier University. Ερμηνεύει ο Μάρκος Γέττος.
Συντελεστές:
Κείμενο: Βαγγέλης Γέττος | Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Νικόλαος Μπαλαμώτης |
Σκηνικό – κοστούμι: Αλέγια Παπαγεωργίου | Μουσική – ηχητικός σχεδιασμός: Δημήτρης Χατζηζήσης | Σχεδιασμός φωτισμών: Λάμπρος Παπούλιας | Επιμέλεια κίνησης: Αυγουστίνος Κούμουλος | Social media: Ideation | Φωτογραφίες: Μάνος Ξηρουχάκης | Υπεύθυνη επικοινωνίας: Ευαγγελία Σκρομπόλα | Teaser-Trailer: Μάκης Ματσούκας, Κωνσταντίνος Καλαβρέζος, Αλέξανδρος Μασμανίδης | Σύμβουλος έρευνας: Φώτης Παλαμιώτης | Εταιρία παραγωγής: The Prodigy Theatre Company
Ερμηνεία: Μάρκος Γέττος , στο ρόλο του Αστυνομικού ακούγεται ηχογραφημένη η φωνή του Δημήτρη Μηλιώτη.
Από 23 Σεπτεμβρίου έως και 29 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00
Διάρκεια: 65’
Θέατρο Σταθμός, Βίκτωρος Ουγκώ 55
Αποσύμπλεξη | Θέατρο Noūs
Δεκατρία μικρά κομμάτια τα οποία σκιαγραφούν με πικρό χιούμορ την αποκοπή του ατόμου από κεκτημένα και σταθερές αξίες: ένα σκοτεινό σύννεφο απλώνεται σε όλη την Ευρώπη.
Η «Αποσύμπλεξη» γράφτηκε μέσα στη δεκαετία του 1990 και πραγματεύεται τις σύγχρονες σχέσεις εργασίας, την ανεργία, τις σχέσεις με τα αφεντικά, τις κοινωνικές κατακτήσεις, τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας και τις προεκτάσεις τους στις διαπροσωπικές σχέσεις. Οι ήρωες στην «Αποσύμπλεξη» είναι πάντα αντικείμενο μιας πληροφόρησης αλλά ποτέ επικοινωνίας. Ένα σύγχρονο σύστημα, βασισμένο στο Πανοπτικόν που ελαχιστοποιεί τα περιθώρια ιδιωτικότητας και διαφυγής και έχει υιοθετηθεί στο έπακρο στον σύγχρονο κόσμο. Σε κτίρια κύρους και εξουσίας, είτε κρατικής –κρατικά κτίρια, σωφρονιστικά ιδρύματα, στρατόπεδα, μνημεία– είτε ιδιωτικής –κτίρια τραπεζών, πολυεθνικών, πολυκαταστημάτων– αλλά ακόμη και στους δρόμους και τις πλατείες των μεγαλουπόλεων, η φουκωική «πανοπτική κοινωνία» καταγράφεται στη σύγχρονη εκδοχή της.
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Ρεμί Ντεβός | Μετάφραση: Έρση Βασιλικιώτη | Σκηνοθεσία: Βασίλης Τριανταφύλλου | Βοηθός σκηνοθέτη: Λουκία Μεϊδάνη | Κινησιολογία: Χριστίνα Βασιλοπούλου | Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης | Φωτογραφίες/ Trailer: Αλέξανδρος Λαγκαδινός | Σχεδιασμός αφίσας/ Γραφιστικά: Βαγγέλης Ευαγγελίου | Μουσική: Nikolas Gale | Video Wall: 3D artist | Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη | Παραγωγή: Noūs Production
Ερμηνεύουν (αλφαβητικά): Αλέξανδρος Δαβιλάς | Αλέξανδρος Θεοδωρόπουλος | Ευαγγελία Καλογιάννη | Εμμανουέλα Καρυτινού | Νίκη Κουτελιέρη | Μαρία Μπατή | Βασίλης Τριανταφύλλου
Από Τετάρτη 23 Οκτωβρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη & Πέμπτη στις 21.00
Θέατρο Noūs- Creative Space
Τροίας 34, 5’ από τον σταθμό του ηλεκτρικού «Βικτώρια»
Το Γεύμα | Studio Μαυρομιχάλη
Ένα έργο που ξεσκεπάζει τη βία στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου με κυρίαρχη τη βία κατά των γυναικών και τη γυναικοκτονία. Η Λεία Βιτάλη στο βραβευμένο θεατρικό της έργο ξεδιπλώνει όλες τις μορφές της βίας που ενυπάρχουν στη σύγχρονη κοινωνία. Ένα έργο που χτυπά στην καρδιά της κοινωνίας του 21ου αιώνα, καθώς ο άνθρωπος εγκλωβίζεται στα γρανάζια του συστήματος και οι πιο σκοτεινές πτυχές της φύσης του έρχονται στο φως.
Τρία ζευγάρια απολαμβάνουν ένα πλούσιο γεύμα σε μια βραδιά γιορτής. Νέοι, ωραίοι και καλλιεργημένοι. Παιδιά του σύγχρονου συστήματος. Εκείνη τη βραδιά μετά το απολαυστικό τους γεύμα, αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι του οποίου τα όρια μπορούν εύκολα να ξεπεραστούν. Στην προσπάθεια τους να αποδείξουν αν το θύμα ενός βιασμού που κατέληξε σε δολοφονία το προκάλεσε(!) ή αν θα μπορούσε να το αποφύγει αναπαριστούν τη σκηνή όπως την είδαν στην τηλεόραση. Καθώς η βραδιά κυλά, τα πράγματα αγριεύουν και αυτό που ξεκίνησε ως παιχνίδι τους οδηγεί στα άκρα.
Παγιδευμένοι σε ένα παιχνίδι χωρίς ηθικούς φραγμούς, βυθίζονται σε μια σκοτεινή άβυσσο που αποκαλύπτει την πιο βάρβαρη πλευρά τους. Οι μάσκες πέφτουν και οι συνέπειες είναι ανεπανόρθωτες. Το έργο τιμήθηκε το 1998 με το Κρατικό Βραβείο Θεατρικού Έργου.
Συντελεστές:
Συγγραφέας: Λεία Βιτάλη | Σκηνοθεσία: Αγνή Χιώτη | Σκηνογράφος: Γιώργος Εξαρχόπουλος | Σχεδιασμός Φωτισμών: Χάρης Χιώτης | Κίνηση: Μαρία Δελετζέ | Μουσική επιμέλεια: Αναστασία Μανιάτη | Φωτογραφίες Παράστασης: Ορέστης Δικαίος | Βοηθός Σκηνοθέτη: Λουίζα Μιχαλακοπούλου | Graphic Designer: Ρωξάνη Καραμπάτσα | Οργάνωση / Εκτέλεση Παραγωγής: Repente Arts
Ερμηνεύουν: Γιάννης Βυρίνης, Χάρης Βώσσος, Γιώργος Δρακόπουλος, Γιώργος Εξαρχόπουλος, Ρωξάνη Καραμπάτσα, Αριστέα Μαρμάρου, Αγγελική Μητροπούλου, Ελένη Τσακιλτζή
Παραστάσεις: Από Σάββατο 2 Νοεμβρίου και κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21:00
Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134
Ριχάρδος ΙΙΙ* | Σύγχρονο Θέατρο
Μετά τη θερμή υποδοχή του κοινού, και τις διθυραμβικές κριτικές, η ομάδα Anima και η σκηνοθέτις Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη παρουσιάζουν για δεύτερη χρονιά την παράσταση Ριχάρδος III* του Ανδρέα Φλουράκη, από τον Νοέμβριο 2024 στο Σύγχρονο Θέατρο. Η παράσταση βραβεύτηκε στα 10α Θεατρικά Βραβεία Κοινού All4fun με το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στον Ορέστη Τζιόβα, ενώ ήταν υποψήφια και στις κατηγορίες καλύτερης παράστασης και μουσικής.
Μετά τον Εμφύλιο Πόλεμο των Ρόδων μεταξύ των οίκων Γιορκ και Λάνκαστερ, η Αγγλία απολαμβάνει μια περίοδο ειρήνης. Όμως, ο μικρότερος αδελφός του βασιλιά, ο Ριχάρδος, καταστρώνει σχέδια εξόντωσης των φυσικών διαδόχων και των αντιπάλων του για να κατακτήσει τον θρόνο της Αγγλίας, σχέδια που στη συνέχεια υλοποιεί με απόλυτη επιτυχία. Έτσι, παρακολουθούμε τη μακιαβελική άνοδο στην εξουσία ενός διεφθαρμένου ανθρώπου και τη σύντομη βασιλεία του, την οποία διακόπτει ο βίαιος θάνατός του.
Κατά τη διάρκεια των πρόβων για το ανέβασμα του σαιξπηρικού Ριχάρδου III, ένας σκηνοθέτης φέρεται αυταρχικά και παρενοχλεί τους ηθοποιούς του. Όσο οι πρόβες προχωρούν ο σκηνοθέτης, που έχει κρατήσει για τον εαυτό του και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, γίνεται όλο και πιο πιεστικός, ειδικά απέναντι σε έναν νεαρό ηθοποιό, οδηγώντας τις πρόβες στα άκρα. Πολλά χρόνια μετά το ανέβασμα της παράστασης, ο ηθοποιός αποφασίζει να μοιραστεί την ιστορία του.
Ο αστερίσκος στον Ριχάρδο ΙΙΙ* καταδεικνύει τις σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης εξουσίας πίσω από τις κλειστές πόρτες των προβών, που όλο και πιο συχνά πλέον έρχονται στη δημοσιότητα. Η ελεύθερη αυτή διασκευή είναι προϊόν μυθοπλασίας και δεν αναφέρεται σε αληθινά πρόσωπα και καταστάσεις.
Η παράσταση, χρησιμοποιώντας τη συνθήκη του θεάτρου μέσα στο θέατρο, συμπεριλαμβάνει τρεις παράλληλες ιστορίες: το πρωτότυπο Σαιξπηρικό έργο, τα γεγονότα που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια των προβών και την αγωνιώδη προσπάθεια ενός ηθοποιού να καταφέρει να προβάλει την εμπειρία του. Η συνύπαρξη αυτών των αλληλένδετων ιστοριών στοχεύει να αναδείξει τα πάντα κρίσιμα θέματα της ανεξέλεγκτης χρήσης της εξουσίας, της άσκησης βίας του ισχυρού απέναντι στον αδύναμο, καθώς και του ρόλου των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης.
Συντελεστές
Ελεύθερη διασκευή: Ανδρέας Φλουράκης | Σκηνοθεσία-Δραματουργική Επεξεργασία: Ρουμπίνη Μοσχοχωρίτη | Δραματολόγος: Ξένια Γεωργοπούλου | Πρωτότυπη μουσική: Κώστας Νικολόπουλος | Κίνηση-Χορογραφίες: Σοφία Μαρτίου | Σκηνικά- Κοστούμια: Χαρά Κονταξάκη | Σχεδιασμός φωτισμών: Γιώργος Αγιαννίτης | Φωτογραφίες: Υπατία Κορνάρου | Τρέιλερ: Στέφανος Κοσμίδης | Βοηθός Σκηνοθέτη: Ανδρομάχη Κωστογιαννοπούλου | Υπεύθυνη επικοινωνίας: Χρύσα Ματσαγκάνη | Παραγωγή: Anima theatre
Ερμηνεύουν: Ορέστης Τζιόβας, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Γιώργης Παρταλίδης, Δανάη Τάγαρη, Μαρία Καρακίτσου, Δημήτρης Καραβιώτης, Γιώργος Δεμελίδης.
Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Από Παρασκευή 1η Νοεμβρίου και κάθεΔευτέρα και Παρασκευή στις 18:45
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Κεραμεικός
Και δεν ξεχνάμε... «όχι κινητά, όχι πατατάκια, όχι συνομιλίες με τον διπλανό εν ώρα παράστασης σε θέατρα και σκηνές»
θε