Διάδρομος 2 της Ευσταθίας

Διάδρομος 2 της Ευσταθίας

Έντεκα χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση ο μονόλογος "Διάδρομος" που έγραψε η Ευσταθία, ανεβαίνει με νέα ματιά προσαρμοσμένος για άνδρα ηθοποιό. Ο φουτουριστικός μονόλογος με στοιχεία μαύρης κωμωδίας, όπως τον χαρακτηρίζει η συγγραφέας, παρουσιάζεται στη νέα του μορφή με τον τίτλο «Διάδρομος 2» σε σκηνοθεσία της Μάνιας Παπαδημητρίου με τον Δημήτρη Χαβρέ, από τις 14 Οκτωβρίου κάθε Δευτέρα και Τρίτη στον Σταυρό του Νότου Plus.

Έχοντας σκηνοθετήσει και ερμηνεύσει με μεγάλη επιτυχία το έργο, η σημαντική ηθοποιός Μάνια Παπαδημητρίου δίνει τη σκυτάλη στον Δημήτρη Χαβρέ, υπογράφοντας και πάλι τη σκηνοθεσία, διατηρώντας το ύφος που συγκίνησε και άφησε δυνατές εντυπώσεις στον κόσμο του θεάτρου. Χάριν αυτής της πολύ ενδιαφέρουσας συνύπαρξης η τραγουδοποιός και θεατρική συγγραφέας Ευσταθία, κάνοντας την ανάλογη προσαρμογή, μας παραδίδει μια δεύτερη εκδοχή του πρώτου της θεατρικού έργου.

Ανανεώνοντας λοιπόν το κείμενο της, η Ευασταθία εμπιστεύεται τον Δημήτρη Χαβρέ για να διανύσει κάμποσα χιλιόμετρα πάνω στον διάδρομό της με τον δικό του ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο. Πρόκειται για έναν ρόλο-έκπληξη που εκφράζεται άλλοτε με χιούμορ άλλοτε με δραματικότητα και που σίγουρα όλες και όλοι μας θα αναγνωρίσουμε κομμάτια του εαυτού μας. 

Ο «Διάδρομος 2» είναι στην ουσία ένα έργο βαθέος υπαρξιακού προβληματισμού δοσμένου μέσα από την ιδιαίτερη ποπ αισθητική της Ευσταθίας-που άλλωστε χαρακτηρίζει σχεδόν όλο το έργο της, τραγούδια και κείμενα-ως μία εννιαία ξεχωριστή έκφραση ενός σύγχρονου ανθρώπου που αγωνιά να βρει τα πατήματα του στο χάος της ψηφιακής μη-πραγματικότητας.

Ταυτότητα παράστασης

ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ 2 

Συγγραφέας: Ευσταθία
Σκηνοθεσία: Μάνια Παπαδημητρίου
Πρωταγωνιστεί ο Δημήτρης Χαβρέ

Art Director Λιάνα Αζίμα Χαβρέ
Μουσική Ευσταθία
Σκηνικά AZIMA PRODUCTIONS | X-Treme Stores
Κοστούμια Ερωτόκριτος Κιμιώνης 
Φωτισμοί Γιώργος Χαραλάμπους (Azaad)
Μακιγιάζ Ακριβή Ρωμανού 
Trailer | Video art | Photoshooting | Δημήτρης Κοτάκος 
Επικοινωνία Ειρήνη Λαγούρου 
Παραγωγή AZIMA PRODUCTIONS 

ΔΙΑΡΚΕΙΑ | 60 λεπτά 

Δυο λόγια από τη σκηνοθέτρια Μάνια Παπαδημητρίου

Ο "Διάδρομος " της Ευσταθίας όταν γράφτηκε έμοιαζε με ένα μελλοντολογικό κείμενο.

Μια γυναίκα αποκομμένη πλήρως από το συναίσθημα και κάθε ικανότητα κρίσης καταπίνει αμάσητα όλα τα σλόγκαν και τα μιμίδια της νέας εποχής που της παρουσιάζεται ως κανονικότητα ενώ αποδεικνύεται δυστοπία.

Μέσα από χιούμορ και φανταστικές καταστάσεις, μας δινόταν μια εικόνα του μέλλοντος που σε έκανε να γελάς και να κλαις μαζί. 

Σήμερα, μόλις 11 χρόνια μετά, το κείμενο μοιάζει να έχει επιβεβαιώσει σε πολλά του σημεία. Βρισκόμαστε ήδη μέσα σε μια κοινωνική συνθήκη, όπου ο άνθρωπος όχι μόνο δεν αντιλαμβάνεται το συναίσθημα του αλλά σιγα σιγά γνωρίζει και τη σημασία του να υπάρχει κάποιο συναίσθημα. Επίσης, μπερδεύεται με τις λέξεις και τις έννοιες όπως δικαιοσύνη, ελευθερία, ελεύθερη επιλογή και ενώ νομίζει πως τα γνωρίζει και τα έχει κατακτήσει στην ουσία δεν ξέρει τι είναι όλα αυτά.

Ο άνθρωπος μεταμορφώνεται σε ρομπότ αλλά δεν τα καταφέρνει και καλά και άρα τα αληθινά ρομπότ που ο ίδιος έφτιαξε τον εκτοπίζουν από τη δουλειά του.

Είμαι ευτυχής που ξανακάνουμε αυτό το κείμενο, αυτή τη φορά με άνδρα πρωταγωνιστή, γιατι ο άνθρωπος είτε άνδρας είτε γυναίκα ή ό,τι άλλο θέλει να είναι, το ίδιο άχρηστος μοιάζει για το σύστημα κάποια στιγμή και με τον ίδιο τρόπο αυτό το σύστημα τον πετάει έξω όταν δεν τον χρειάζεται πια.

Είχα αγαπήσει πάρα πολύ τον ρόλο όταν παίξαμε το έργο για πρώτη φορά το 2012 και τώρα χαίρομαι που τον αναλαμβάνει στη νέα εκδοχή του ένας ηθοποιός σαν τον Δημήτρη Χαβρέ με τον οποίο συνεργαστήκαμε ήδη και άλλη φορά. Είχαμε πολύ καλή χημεία και τον θαύμασα για την τόλμη και το δόσιμο του στον ρόλο καθώς και για το χιούμορ του!

Πρόκειται για μια παράσταση που διαδραματίζεται πάνω σε έναν διάδρομο γυμναστηρίου όπου ο ηθοποιός-ερμηνευτής, γυμναζόμενος και μονολογώντας, γίνεται ο καθρέφτης του σημερινού μοναχικού πολίτη που ενώ νομίζει πως έχει τα πάντα δεν του έχει απομείνει τίποτε παρά μόνο αυτός ο διάδρομος και τρέμει μην τον χάσει.

Η μουσική, το βίντεο και το φως δημιουργούν ένα οπτικό-ηχητικό τοπίο που αποδίδει το κλίμα της εποχής μας.

Ο άνθρωπος βρίσκεται μόνος, μέσα στην διαρκώς πολλαπλασιαζόμενη εικόνα του και σε ένα ηχητικό τοπίο επαναλαμβανόμενων μοτίβων και ρυθμών που επιτείνουν τη μοχαχικότητά του. 

Το χιούμορ και ο αυτο-σαρκασμός μέσα από τη λογική του stand-up comedy είναι κυρίαρχα.

Μάνια Παπαδημητρίου

Καλοκαίρι 2024 

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.