Γράμματα στη Νόρα του James Joyce :: Μπάγκειον
Ο Τζέημς Τζόυς συναντά τη Νόρα Μπάρνακλ στο ξενοδοχείο Μπάγκειον και η ερωτική τους ιστορία αναβιώνει επί σκηνής.
Οι επιστολές του Τζόυς αποκαλύπτουν με απόλυτη φυσικότητα τη γελοία, προκλητική, παραληρηματική κι εξουθενωτική διαδικασία του έρωτα. Άλλοτε λυρικές και ποιητικές, γεμάτες τρυφερότητα και στοργή, και άλλοτε προκλητικές και χυδαίες. Η παράσταση φωτογραφίζει έναν κοινά αποδεκτό τόπο παράνοιας όπου κάθε ερωτευμένος βιώνει μέσα του. Μια πάλη άνευ όρων και άνευ ορίων. Ένας αγώνας για να παραμείνει ο έρωτας στην ύψιστη μορφή του.
«Σε έχω σοκάρει με τις βρομιές που σου έγραψα. Ίσως να σκέφτεσαι πως η αγάπη μου είναι κάτι βρόμικο. Είναι, αγαπημένη μου, ορισμένες στιγμές».
Ο πλούτος των συναισθημάτων του συγγραφέα μέσα από την προκλητική γραφή του, πέρα από σεμνοτυφίες και προκαταλήψεις μας προκαλεί να σταθούμε απέναντι στον έρωτα τελείως γυμνοί και να βυθιστούμε στα πιο βαθιά, σκοτεινά και ανεξιχνίαστα κομμάτια του εαυτού μας.
«Αναρωτιέμαι μήπως υπάρχει μέσα μου μια δόση τρέλας ή μήπως είναι η τρέλα του έρωτα;»
(30 Αυγούστου 1909)
Ο Πλάτων περιγράφει τον έρωτα σαν μία κατάσταση τρέλας.
Ποιητές, συγγραφείς, επιστήμονες, ψυχολόγοι, βιολόγοι, ερευνητές προσπαθούν να μιλήσουν για τον έρωτα.
Ο Έρωτας ερωτά.
Η Πηνελόπη Φλουρή και η Ομάδα Abnormal, μετά τον «Ξένο» του Καμύ (2016), καταπιάνονται με το σπάνιο και ατόφιο υλικό των ερωτικών επιστολών του Τζέημς Τζόυς προς την Νόρα Μπάρνακλ. Η σκηνοθέτις, αξιοποιώντας την ποιητική διάσταση των επιστολών, δημιουργεί ένα ονειρικό και ταυτόχρονα παρανοϊκό σύμπαν. Το έργο επιχειρεί μία ανατομία και ανασύνθεση του έρωτα. Η σκηνοθετική προσέγγιση τοποθετεί το έργο σε ένα α-χωρικό, α-χρονικό πλαίσιο όπου μόνο οι ημερομηνίες των γραμμάτων θυμίζουν ότι η ιστορία αυτή εξελίχτηκε έναν αιώνα πριν. Το πιάνο γίνεται ζωντανός οργανισμός, η δόνηση από τα πλήκτρα και η δόνηση των λέξεων ενώνονται σε κραυγές αγωνίας.
Στοιχεία της Παράστασης
Η κεντρική αίθουσα στο ιστορικό Ξενοδοχείο Μπάγκειον δημιουργεί ένα ιδανικό σκηνικό για το έργο. Την πρωτότυπη μουσική σύνθεση και την εκτέλεση επί σκηνής στο πιάνο, αναλαμβάνει ο Απόστολος Λαγαρίας. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Μαρία Καραθάνου, την κινησιολογία η Όλγα Σπυράκη και το φωτισμό ο Γιώργος Αγιαννίτης. Επί σκηνής παίζουν η Πηνελόπη Φλουρή και ο Απόστολος Λαγαρίας. Στην παράσταση ακούγονται επίσης κείμενα των Δημήτρη Δημητριάδη, Γιάννη Σκαρίμπα και Anne Sexton.
***Η παράσταση είναι ακατάλληλη για παιδιά κάτω των 15 ετών
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σκηνική σύνθεση
Σκηνοθεσία/Σύλληψη/Δραματουργία: Πηνελόπη Φλουρή
Μουσική Σύνθεση/Πιάνο επί σκηνής: Απόστολος Λαγαρίας
Επιμέλεια Κίνησης: Όλγα Σπυράκη
Βοηθός Σκηνοθέτη: Χριστίνα Ντέμου
Σκηνικά-Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Σχεδιασμός Multimedia: Διονύσης Σιδηροκαστρίτης
Βίντεο: Meghdad Fadeaeenia
Φωτογραφία: Μαρία Σπένδου
Διδασκαλία Τραγουδιού: Εύα Μυλωνά
Συμμετοχή: Πέτρα Μαυρίδη
Παίζουν: Πηνελόπη Φλουρή, Απόστολος Λαγαρίας
Εκτέλεση Παραγωγής: ΔΕΚΑΕΦΤΑΤΡΙΤΑ Productions
Το έργο είναι βασισμένο στην μετάφραση της Κατερίνας Σχινά και θα παιχτεί για 11 παραστάσεις.
Με την ευγενική παραχώρηση των εκδόσεων Πατάκη.
Με την υποστήριξη των:
Ξενοδοχείο Μπάγκειον
Φίλιππος Νάκας
Royal Bowling
The Balloon Idea