Η παράσταση «Ανδρόγυνο» επιστρέφει στο Vault
Η παράσταση «Ανδρόγυνο» παιζόταν στο Vault την περίοδο 2020-2021 όπου διεκόπη με κρατική εντολή λόγω της πανδημίας. Επέστρεψε το καλοκαίρι του 2021 στο Our Festival στο θέατρο Ρεματιάς Χαλανδρίου και τον Μάιο του 2022 πάλι στη σκηνή του Vault Theatre Plus.
Η ανατρεπτική παράσταση της Βίκυς Αδάμου και της Χριστίνας Σαμπανίκου επιστρέφει για 3η σεζόν στο VAULT στις 19 Σεπτεμβρίου για ένα νέο κύκλο παραστάσεων.
Το ευρηματικό έργο που έτυχε ενθουσιώδους υποδοχής από κριτικούς και κοινό σε παραγωγή της Life After Death Theatre Company μιλάει για την πατριαρχία και την έμφυλη βία, σατυρίζοντας με ευρηματικό τρόπο τα στερεότυπα μίας συντηρητικής κοινωνίας.
Στην πορεία της εξέλιξης της, η παράσταση έχει αναπτυχθεί και εμπλουτιστεί με την οπτική του φύλου μέσα και από την επιστημονική υποστήριξη και βιωματική συνεργασία με την Συμμαχία των Φύλων- Gender Alliance Initiative.
Υπόθεση
Σύσσωμη η Επιστημονική Κοινότητα επί σκηνής με τη βοήθεια δύο Στερεοτύπων που έχουν παραδώσει το σώμα τους και τον καταστροφικό τους έρωτα στην επιστήμη, αποκαλύπτει στο κοινό τα αποτελέσματα ερευνών και μελέτης επί σειρά ετών πάνω στο Αρσενικό και το Θηλυκό και τη μεταξύ τους σχέση.
Επιχειρεί με τη βοήθεια του κοινού να δώσει απαντήσεις πάνω σε θεμελιώδη ερωτήματα: Τι ορίζεται ως Ανδρόγυνο; Είναι ο Γάμος μια κοινωνική απειλή; Μπορούν δύο ψυχές να μονιάσουν κάτω από την ίδια στέγη; Σπάνε τα στερεότυπα και αν ναι, τι ήχο κάνουν;
Μαρτυρίες ζευγαριών που έχουν απασχολήσει τους ειδικούς με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους παίρνουν σάρκα και οστά μπροστά στους θεατές σε μια προσπάθεια κατανόησης πριν προλάβουν να καταβροχθίσουν ο ένας τον άλλο.
Ταυτότητα παράστασης
Μία μαύρη κωμωδία που συνδυάζει το stand up με τον αυτοσχεδιασμό, την παντομίμα και το σωματικό θέατρο. Η συνάντηση πολλών και διαφορετικών θεατρικών τεχνικών δημιουργεί μία παράσταση που ποτέ δεν είναι ίδια. Κάθε φορά εξελίσσεται και μεταμορφώνεται ανάλογα με την επίδραση του κοινού. Ταυτόχρονα και αναπάντεχα θίγει το θέμα της έμφυλης βίας και την σκοτεινή πλευρά μιας βαθιά στερεοτυπικής κοινωνίας.
Συντελεστές
Πρωτότυπη ιδέα - Σκηνοθεσία: Βίκυ Αδάμου
Κείμενο: Χριστίνα Σαμπανίκου
Κίνηση: Ιωάννα Καμπυλαυκά
Σκηνικά-Κοστούμια-Φωτισμός: Lazy Boy
Μουσική επιμέλεια: Άλκης Μπούφης
Φωτογραφίa αφίσσας: Φώτης Πλέγας Γ.
Aφίσσα παράστασης: Σοφία Αποστολοπούλου
Trailer παράστασης: Στέφανος Κοσμίδης (ORKI)
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Ερμηνεύουν:
Επιστημονική κοινότητα: Χριστίνα Σαμπανίκου
Θηλυκό: Βίκυ Αδάμου
Αρσενικό: Γιάννης Οικονομίδης
Μια παραγωγή της Life After Death Theatre Company
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ
Για την παράσταση έγραψαν
…«Το «Ανδρόγυνο» είναι μία απολύτως ξεχωριστή παράσταση, εξαιρετικά εκτελεσμένη από τους συντελεστές της (βιτριολικό το χιούμορ της Χριστίνας Σαμπανίκου που υποδύεται μοναδικά την Επιστημονική Κοινότητα και απολαυστικές οι ερμηνείες των Βίκυς Αδάμου και Γιάννη Οικονομιδη ,που μ’ έναν ευφυή τρόπο καταφέρνει να μιλήσει – εκεί που δεν το περιμένεις – για τη βία και τη θέση της γυναίκας στο πατριαρχικό μοντέλο της κοινωνίας μας. Το κάνει με τρόπο αφοπλιστικά ειλικρινή, καθόλου επιτηδευμένο και μελοδραματικό. Κι αυτό σε σοκάρει ακόμα πιο πολύ. Μία πραγματικά χρήσιμη και απολύτως must see παράσταση»…Δημήτρης Χαλιώτης (Protagon.gr)
«Για μία ώρα θα γελάσετε με την καρδιά σας με όσα… «στερεοτυπικά» ζωντανεύουν επί σκηνής…Ένα απρόοπτο συμβάν λίγο πριν το τέλος της παράστασης θα έρθει να ανατρέψει τα δεδομένα παγώνοντας το γέλιο στα πρόσωπα των θεατών. Η Χριστίνα Σαμπανίκου και η Βίκυ Αδάμου δεν θέλουν απλά να μας κάνουν να γελάσουμε με τα «στερεότυπα» που χαρακτηρίζουν τις ερωτικές σχέσεις. Στην πραγματικότητα χρησιμοποιούν τα στερεότυπα για να τα αποδομήσουν αποκαλύπτοντας πίσω από αυτά μία κοινωνία βαθιά συντηρητική, που βασιλεύει η πατριαρχία και η έμφυλη βία. Και το κάνουν αποφεύγοντας κάθε σοβαροφάνεια και διδακτισμό. Χωρίς κανένα επιμύθιο. Στο φινάλε αφήνουν τον θεατή βυθισμένο στις σκέψεις του και αντιμέτωπο με μία αλήθεια που σοκάρει»… Γεωργία Οικονόμου (Infowoman.gr)
«Μια ξεκαρδιστική κωμωδία με μια αναπάντεχη ανατροπή που σε προσγειώνει στην ρεαλιστική σκληρή πραγματικότητα. Η θέση της γυναίκας στην πατριαρχική κοινωνία, η έμφυλη βία, τα στερεότυπα που τη γεννούν και την αναπαράγουν… Όλα τίθενται επί τάπητος μέσα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα. Με έναν εντελώς ξεχωριστό τρόπο. Μία δραματουργία πραγματικά ευφυή. Το κοινό παύει να είναι παρατηρητής. Γίνεται συνομιλητής. Σε τέτοιο βαθμό που όταν η κατάσταση βγει εκτός ελέγχου, είναι πολύ δύσκολο να κρυφτεί πίσω από τη μάσκα του θεατή. Το χιούμορ είναι ο μόνος τρόπος για να μιλήσεις σε κάποιον για δύσκολα θέματα χωρίς να κάνεις δίδαγμα. Αυτό καταφέρνει το «Ανδρόγυνο». Να μιλήσει για τα πιο σοβαρά μέσα από το γέλιο και χωρίς να κουνάει το δάχτυλο»… Οι συντάκτες του newsbeast
«Πηγαίνετε να παρακολουθήσετε την παράσταση «Ανδρόγυνο», επιδιώξτε να ξεβολευτείτε, αυτός είναι ο στόχος του θεάτρου, και εν προκειμένω υπηρετείται στην καθολικότητα του»… Νάγια Παπαπάνου (Boem Radio)
«Όταν η τέχνη ερωτοτροπεί με τον αντισεξισμό γεννιούνται αριστουργήματα... γέλιο-αυτοκριτική-αυτογνωσία-σοκ-συγκίνηση» …Facebook page: Μη γεννήσεις κοριτσάκι- Βασίλης Νανούρης
«Πρόκειται για μια παράσταση όπου θα γελάσετε πολύ, μα και στο τέλος θα πονέσετε με την αλήθεια της. Αυτό το ανατρεπτικό τέλος, δεν θα σας το αποκαλύψω, αξίζει να πάτε και να το δείτε οι ίδιοι στο Vault. Μια παράσταση που αξίζει να την παρακολουθήσουν όλοι, άντρες και γυναίκες, ελεύθεροι ή όχι...Τη μια στιγμή ξεκαρδίζεσαι με το κείμενο, τις έξυπνες ατάκες, τις παρεμβάσεις του κοινού που συμμετέχει ενεργά στην παράσταση και την αμέσως επόμενη προβληματίζεσαι καθώς έρχεσαι αντιμέτωπος με ερωτήματα και γεγονότα που θα έπρεπε όλους να μας βασανίζουν.»… Μαρία Αναστασοπούλου (Road Artist)
"Το «Ανδρόγυνο» είναι μια μαύρη κωμωδία. Τόσο μαύρη όσο ένα χτυπημένο γυναικείο μάτι από ανδρικό χέρι… Το θέατρο εδώ λειτουργεί παιδευτικά. Γίνεται όχημα για να ακουστεί η φωνή των γυναικών. Η χρήση του, από τη Βίκυ Αδάμου που σκηνοθετεί και είχε τη βασική ιδέα, από τη Χριστίνα Σαμπανίκου σε έναν φοβερά δυναμικό ρόλο, αλλά και από τον Γιάννη Οικονομίδη, δείχνει τον δρόμο για νέα έργα που δεν κουνάνε το δάχτυλο, αλλά έχουν τελικά κάτι να γράψουν στην ψυχή μας!”… Άρης Γαβριελάτος (αθηΝΕΑ)