Leo at Trianon | Αφιέρωμα στον Λεωνίδα Παπαγεωργίου
Ο κινηματογράφος Τριανόν και τα μεγαλύτερα φεστιβάλ της χώρας τιμούν τη μνήμη του Λεωνίδα Παπαγεωργίου, του ανθρώπου που στέγασε όλες τις τέχνες στην κινηματογραφική αίθουσα.
Τα Φεστιβάλ: Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου της Ελλάδας, Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, Διεθνές Φεστιβάλ και Αγορά Κινουμένων Σχεδίων Animasyros, Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για παιδιά και νέους, Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου, Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας – Ethnofest, Εβδομάδα Ισραηλινού Κινηματογράφου, Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου της Αθήνας – FeCHA ενώνουν τις δυνάμεις τους και μας λένε: «Σήμερα έχουμε Φεστιβάλ!»
Τρεις ημέρες γεμάτες προβολές, με πρεμιέρες, animation, ταινίες για παιδιά και εφήβους, ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους και πολλά ακόμη!
Ο Λεωνίδας Παπαγεωργίου, προερχόμενος από μια οικογένεια πρωτοπόρα (από το 1920) στο χώρο της κινηματογραφίας με παρουσία στην παραγωγή, τη διανομή και τις αίθουσες, υπηρέτησε καθ΄όλη τη διάρκεια της ζωής του με πάθος και όραμα την οικογενειακή παράδοση.
Ο Λεωνίδας Παπαγεωργίου αποτελεί κεφάλαιο για την κινηματογραφία της χώρας και το όνομά του είναι συνώνυμο της καλλιτεχνικής παιδείας και του καλλιτεχνικού σινεμά. Ήταν ισόβιος υποστηρικτής των νέων κινηματογραφιστών και αρωγός όλων των φορέων πολιτισμού του κινηματογράφου, της μουσικής, των εικαστικών. Το Τριανόν του Λεωνίδα υπήρξε η κύρια αίθουσα του δικτύου αιθουσών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (filmcenter). Ο ίδιος ήταν ένας από τους πιο δραστήριους εταίρους του ευρωπαϊκού δικτύου Europa Cinemas.
Ο Λεωνίδας ήταν μια εμβληματική φυσιογνωμία. Όσοι είχαν την τύχη να τον γνωρίζουν προσωπικά μιλάνε για έναν θαυμάσιο άνθρωπο που αγαπούσε τον κινηματογράφο, έναν φίλο που αγαπούσε τους φίλους του, έναν αιθουσάρχη που αγαπούσε την κινηματογραφική αίθουσα.
«Όταν πριν από 20 χρόνια εγκατέλειπα τις σπουδές μου (έμεναν 5 μαθήματα για το πτυχίο Ιατρικής), γνώριζα καλά ότι θα ζούσα με λιγότερα, αλλά κάνοντας αυτό που στο μικρό διάστημα μερικής εμπλοκής μου είχε ήδη κερδίσει την καρδιά μου. Η διαχείριση ενός κινηματογράφου είναι μια καθημερινή και αποκλειστική απασχόληση, πολλές φορές με σκληρή χειρωνακτική δουλειά. Όταν μάλιστα θέλεις να επιλέγεις τις ταινίες που προτείνεις στο κοινό σου, ο δρόμος γίνεται δύσβατος, αλλά η ικανοποίηση αγγίζει την ευτυχία! Με αργά βήματα μετέτρεψα το χρεωμένο Τριανόν, που παρέλαβα, σε καταξιωμένο arthouse κινηματογράφο ο οποίος πέτυχε να “παντρέψει” κι άλλες τέχνες με το σινεμά»,
Λεωνίδας Παπαγεωργίου, στο «α», Δεκέμβριος 2011
Το αφιέρωμα υποστηρίζουν: το Ινστιτούτο Γκαίτε στην Αθήνα, το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδας, το Ινστιτούτο Θερβάντες στην Αθήνα, η Πρεσβεία του Ισραήλ, η Πρεσβεία της Νορβηγίας και το Νορβηγικό Ινστιτούτο, το Νεανικό Πλάνο, η εταιρία διανομής Seven Films και η εταιρία διανομής Ama Films.