Οδυσσέας Γλύκας | Forage

Οδυσσέας Γλύκας | Forage

Η αίθουσα τέχνης «εκφραση-γιαννα γραμματοπουλου», παρουσiάζει την ατομική έκθεση του Οδυσσέα Γλύκα με τίτλο Forage.
 
Στην έκθεση Forage, ο Οδυσσέας Γλύκας επανεξετάζει μια υπόθεση σχετικά με την ανθρώπινη φάση κατά την εξελικτική και ιστορικά της μετάβαση που συχνά περιγράφεται στη νεωτερική σκέψη ως η κατάσταση του «κυνηγού-συλλέκτη». Ο καλλιτέχνης ένας σύγχρονος «τροφοσυλλέκτης», περιπλανιέται σρα χωράφια, κατασκευάζει περιβάλλοντα και αντλεί υλικά για να δημιουργήσει μια σειρά από γλυπτά, εγκαταστάσεις και πολυμεσικά έργα.

Τα έργα της έκθεσης είναι πολύπλοκες συνθέσεις από αντικείμενα που έχει βρει και συλλέξει ο καλλιτέχνης. Κέρατα και οστά βρίσκονται μπλεγμένα με σύρματα και απομεινάρια υποδομών κατασκευασμένων από τον άνθρωπο, ενεργοποιώντας έναν διάλογο μεταξύ φύσης και τεχνολογίας. Το κάθε έργο καλεί το κοινό να αναλογιστεί τους δεσμούς και την εμπλοκή μεταξύ ανθρώπου και ζώου, τους χώρους και τους πόρους που μοιραζόμαστε, αλλά και την αλλελεξάρτηση που ορίζει τις σχέσεις μας. Ο Γλύκας στοχεύει στις ωμές στιγμές της διαδιακασίας της αναζήτησης και της συλλογής, στη λιβιδινική ενόρμηση και στη σεξουαλική ενέργεια, αλλά και στη φροντίδα, στην τρυφερότητα και στο νοιάξιμο.

Στο έργο Spears τα βέλη λυγίζουν και η βιαιότητά τους αντιστρέφει. Η φαλλική και σεξουαλική ενέργεια στο Warrior II είναι εύθραυστες και στα πρόθυρα της κατάρρευσης, επισφαλείς, όσο κι αν πασχίζουν φαινομενικά για το αντίθετο. Ο δυναμικός, ωστόσο, αισθησιασμός είναι πάντοτε παρών. Το έργο είναι τό ατίθασο όσο και παιχνιδιάρικο στις συσχετόσεις του. Φυσικά τοπία, φτιαγμένα από τσιμέντο, φτερά, απομεινάρια ζώων και οργανική ύλη βρίσκονται να εφάπτονται σε αυτό που είναι βιομηχανοποιημένο και τεχνητό. Ο κόσμος δημιουργείται και όσο αλλόκοτος κι αν είναι, μοιάζει με έναν παράδοξο τρόπο φιλόξενος. 

Οι μορφές που δημιουργεί ο Γλύκας διεκδικούν τη ζωντάνια τους και επαναπροσδιορίζουν την έννοια της ανθρωπινότητας, και του έμψυχου (ως αναπόσπαστο στοιχείο της αλλά και ψς όριο της). τα έργα μας συστήνουν νέες προοπτικές που προκαλούν και απογυμνώνουν τις περιχαρακώσεις και τις πολωμένες διχοτομήσεις, όπως είναι η δυναμική και η στασιμότητα, η ζωή και ο θάνατος, το υποκείμενο και το αντικέιμενο, το έλλογο και το άλογο, ο άνθρωπος και το ζώο, το φυσικό και το μηχανικό σώμ. Τέλος, ακουμπούν πάνω στη δυνατότητα να ανασχηματίζουμε τις συνθήκες της οικειότητας, να αναπτύσσουμε νέους τρόπους κοινοτικών σχέσεων και να επαναπροσδιορίσουμε βιοπολιτικά πεδία, ή έστω, τους τρόπους με τους οποίους τα εννοιολογούμε.» Πάνος Γιαννικόπουλος.

Επιμέλεια: Πάνος Γιαννικόπουλος 

Εγκαίνια: Πέμπτη 20 Ιουνίου 2024, 19:00-22:00

 

 

subscribe

Συμπληρώστε το email σας για να γίνετε συνδρομητής στο deBόp. Το email σας θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το deBόp και μόνο για την αποστολή της εβδομαδιαίας agenda και περιοδικών newsletter ευρύτερου πολιτιστικού ενδιαφέροντος. Καταχωρώντας εδώ το email σας, αποδέχεστε την πολιτική απορρήτου μας.