Τίνα Κοντόγλη | Η γέννηση μιας μέρας
![Τίνα Κοντόγλη | Η γέννηση μιας μέρας](https://www.debop.gr/content/events/event_33408.jpg)
Την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου, από τις 8.00 έως τις 10.30 μ.μ., εγκαινιάζεται στην Αίθουσα Τέχνης «Αστρολάβος-δεξαμενή», η ατομική έκθεση ζωγραφικής της Τίνας Κόντογλη, με τίτλο: «Η γέννηση μιας μέρας».
Μορφές που αναδεικνύονται από το λευκό του καμβά με αχνά χρώματα-συνθέσεις αλλού πολυπρόσωπες αλλού μονοπρόσωπες, με γυναικείες φιγούρες και μορφές νεαρών κοριτσιών-αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της θεματογραφίας των έργων της Τίνας Κόντογλη στη νέα αυτή ενότητα δουλειάς της. Λαζούρες και διαφάνειες, ελαφρά περιγράμματα με λεπτές γραμμές που σχεδιαστικά αποδίδουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα ενώ τα υπόλοιπα τα αφήνουν στη φαντασία του θεατή να τα συμπληρώσει, χαρακτηρίζουν τη ζωγραφική απόδοση της ενότητας αυτής της δουλειάς της καλλιτέχνιδας. Οι περισσότερες συνθέσεις επικεντρώνονται στον άνθρωπο πλαισιωμένο από στοιχεία της καθημερινής ζωής και της φύσης, όπως ένα λουλούδι, ένα κτήριο, ζώο, δέντρο κ.α. Αυτό που την ενδιαφέρει στην απεικόνιση των ανθρώπων είναι η αποτύπωση των εκφράσεών τους ως μέρος του είναι τους. Η καλλιτέχνης "σκάβοντας" μέσα στα πρόσωπα και ενσωματώνοντας χρώματα, άλλοτε προσθέτοντας και άλλοτε αφαιρώντας τα χαρακτηρισιολογικά τους στοιχεία, αναδεικνύει ή αποκρύπτει καθ' όλη τη διάρκεια της ζωγραφικής τους απόδοσης και δημιουργεί ουσιαστικά ζωγραφικά ψυχογραφήματα ή ψυχολογικά πορτρέτα της ανθρώπινης φύσης.
Η ζωγραφική διαδικασία που ακολουθεί περιλαμβάνει και τυχαία στοιχεία τα οποία τις περισσότερες φορές μπορεί να είναι καθοριστικά ως προς την εξέλιξη του έργου. Ένα σημαντικό ζήτημα που καλείται να διαχειριστεί είναι η γραμμή, την οποία θεωρεί ως το όριο ανάμεσα στη ύπαρξη και την ανυπαρξία ενός έργου. Αυτός ήταν και ο λόγος που επέλεξε να χρησιμοποιεί τα τελευταία χρόνια ως βασικά υλικά το στυλό και τους μαρκαδόρους κατά κύριο λόγο, καθώς εξυπηρετούσαν καλύτερα το στοιχείο της γραμμής από την αρχή έως το τέλος ενός έργου.
Η σειρά δημιουργίας των έργων αποτελεί ένα οδοιπορικό σε σκέψεις, συναισθήματα και καταστάσεις προσωπικές με αυτοαναφορικά στοιχεία. Τα στοιχεία αυτά είναι ευκρινή στα περισσότερα έργα ενώ συνοδεύονται συχνά και από συμβολικά στοιχεία τα οποία επιλέγει να αφήσει τον εκάστοτε θεατή στην ελεύθερη ερμηνεία τους. Σκοπός της ζωγράφου ήταν οι αφορμές και τα προσωπικά βιώματα που εμπεριέχουν προσωπικές αλήθειες να αποτελέσουν το εφαλτήριο για τον θεατή να προσεγγίσει ή να ταυτιστεί ίσως ο ίδιος και δικές του προσωπικές καταστάσεις ή αναγνώσεις.
Τα θέματα των έργων της πραγματεύονται ζητήματα που αφορούν κάθε άνθρωπο κατά τη διάρκεια της ζωής του, όπως ο έρωτας, η απώλεια, η εγκατάλειψη, η απομόνωση, η ματαίωση και η αγάπη. Με βάση τα παραπάνω και με αφετηρία τα ίδια τα έργα, ο κάθε θεατής ξεχωριστά καλείται να ξεκινήσει το δικό του ταξίδι στον χρόνο του εαυτού και να ανακαλύψει παράλληλους δρόμους που συνθέτουν τη δική του ζωή. Οι τίτλοι των έργων επιλέχθηκαν με στόχο να ενισχύσουν την ονειρική, παραμυθένια ή και σκληρή ενίοτε διάσταση των έργων σε μία προσωπική προσπάθεια καταγραφής του χρόνου.